قوانین در سرمایه گذاری های بزرگ ،بسیار تاثیر گذار است که مجلس نقش پر رنگی دارد.

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان تهران درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت؛قوانین در سرمایه گذاری های بزرگ ،بسیار تاثیر گذار است که مجلس  نقش پر رنگی دارد.

وی در ادامه اشاره کرد:سال 70 در قانون اساسی، قانون توسعه گردشگری تنظیم شده که در آنجا یک سری مواهبی را در نظر گرفته اند،به طور مثال 50 درصد تخفیف مالیاتی برای تاسیسات توسعه گردشگری و یا در نظر گرفتن عوارض با تعرفه صنعتی آب ،برق و گاز،بسیار فضای مناسبی را برای توسعه صنعت گردشگری و هتل ها به وجود آورد،در آن زمان این تخفیفات بسیار مناسب بود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری استان تهران یکی دیگر از عوامل موثر در توسعه سرمایه گذاری ها مقررات شهری دانست: باید به مقررات شهری به گونه ای عمل شود تا سرمایه گذار برای ایجاد و تاسیس الزمات توسعه صنعت گردشگری راغب شود.
 
وی در پایان گفت:عوارض شهری شامل تغییرکاربری،تراکم واضافه بنا است که بایدبه گونه ای طراحی بشوند که برای فعلان حوزه گردشگری مناسب باشد.
 
وی در ادامه داد:در برج سازی مواهبی وجود دارد که برای سرمایه گذاران اقتصاد فراهم میکند و همچنین برای آنها ارزش افزوده به وجود می آورد و البته  این مواهب برای سرمایه گذاران توسعه صنعت گردشگری وجود ندارد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: گفتگو ، گردشگری ، توسعه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار