تالاب الوان با آب و هوای مطبوع وچشم‌انداز بدیع زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاارن؛تالاب برم الوان در موقعیت جغرافیایی N310034 E501428 در استان کهگیلوییه و بویراحمد قرار دارد.در ۴۰ کیلومتری شهر لیکک بهمئی ، دهستان سرآسیاب یوسفی واقع شده است .





آب آن دائمی است و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۱۰۰ متر است ،مساحت این دریاچه ۱۵ هکتار و حداقل عمق آب آن ۱۲ متر و حداکثر ۳۰ متر است .



وجود درختچه‌ها و درختان طبیعی از جمله بادام کوهی و بلوط بر روی تپه‌های اطراف، آب و هوای مطبوع وچشم‌انداز بدیع این دریاچه زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است.



 به دلیل شیب بسیار تند دیواره ها و عمق زیاد تالاب در حاشیه و داخل تالاب، گیاهان آبزی وجود ندارد ولی با توجه به میزان کدورت۲/۲ گرم بر لیترآب، تالاب از پلانکتونها ی گیاهی و جانوری غنی است که تقر یباً ۹۹ درصد پلانکتونهای جانوری را کالانوئید و ۱درصد آنها را داف نی تشک یل می دهد،وجود ماهی کپور در این تالاب به وفور گزارش شده است.


به طور کلی اینکه به دلیل عدم شناخت ساکنان منطقه و نبود برنامه ارشادی جهت آگاهی آنها و همچنین ناشناخته ماندن نقش تالاب در توسعه منطقه و عدم سرمایه گذاری سازمان ها و نهادهای زیربط در حال حاضر استفاده چندانی از تالاب به عمل نمی آید.



تالاب الوان در ۸۰کیلومتری شمال غربی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و در دامنه تپه ماهورهای گچی قرار دارد.

حاشیه این تالاب دارای پوشش گیاهی انواع نی، گز، زالزالک، خارشتر، پسته وحشی، بادام کوهی و سایر گونه های نادر گیاهی است.


 کمپینگ اقامتی برم الوان در کنار تالاب، دارای امکانات رفاهی از جمله آلاچیق، سکوی نشیمن و سرویس بهداشتی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: طبیعت ، گردشگری ، دریاچه ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
من بچه بهمئي هستم تالاب برم الوان واقعا زیباست حتما دیدن بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
رحمت
۱۱:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
سلام من باغملكي هستم وبهمئي روستاي پتك جلالي-هنوزقسمت نشدبه اين منطقه سفركنم ولي به خاطرشرايط شغلي ولي دربرنامه هاي اينده ام حتما ميرم وازنزديك زيارت ميكنم قبلا اشنايي داشتم ازطريق دوست عزيزوبزرگوارامرالله ولي پور بچه تنگ ماغر
آخرین اخبار