مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به بارش 293 میلی‌متری باران از آغاز سال زراعی در سطح استان زنجان گفت: این میزان بارش در مقایسه با میانگین طولانی مدت تقریبا متعادل است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، احد یاغموری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به فاصله کم وقوع برخی از حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: این فاصله به قدری کوتاه است که امکان پیش‌بینی دقیق وقت آن را از کارشناسان می‌گیرد ولی در مورد اغلب این نوع حوادث در زنجان، پیش‌بینی مورد نظر انجام می‌شود.

وی یخبندان و سرمازدگی، کولاک را از جمله حوادث غیر مترقبه‌ استان زنجان اعلام کرد که در بازه زمانی کوتاه‌مدت روی می‌دهد و اضافه کرد: وقوع این حوادث اغلب قبل از وقوع آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان خشکسالی و تغییرات اقلیمی را از جمله حوادثی عنوان کرد که پیش‌بینی آن در بازه زمانی طولانی‌مدت انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به بارش 293 میلی‌متری باران از آغاز سال زراعی در سطح استان زنجان تصریح کرد: این میزان بارش در مقایسه با میانگین طولانی مدت تقریبا متعادل است.

یاغموری میانگین بارش بلندمدت استان زنجان را طی 9 ماه گذشته از سال زراعی را 350 میلی‌متر اعلام کرد و ادامه داد: بارش سال جاری 4 درصد نسبت به این میانگین کاهش یافته است.

وی با اشاره به واحدهای صنعتی احداث‌شده در سطح استان متذکر شد: عدم انجام کار کارشناسی در حوزه گلباد موجبات برخی ناکارآمدی‌ها را در این حوزه فراهم کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با متفاوت دانستن مسیر وزش باد در شهرستان‌های استان زنجان، تاکید کرد: کار کارشناسی و انجام اقدامات توسعه‌ای هر شهرستان باید متناسب با نتایج کارشناسی در حوزه هواشناسی انجام شود.

این مسئول با اشاره به وقوع سرمازدگی و خسارت‌های ناشی از آن در 12 فروردین ماه سال جاری افزود: هر چند وقوع این حادثه پیش‌بینی شده بود ولی برای عملکرد بهتر در این حوزه نیاز به ایجاد ایستگاه‌های مجهز هواشناسی در راستای دسترسی سریع به اطلاعات وجود دارد.

یاغموری اطلاع‌رسانی موثر و مفید را از دیگر ابزار مقابله با حوادث غیرمترقبه عنوان کرد و گفت: این اقدام منجر به واکنش متناسب با حوادث می‌شود.

وی مستندسازی بحران و نحوه رفع مشکلات را در حوادث وقوعی از دیگر مواردی اعلام کرد که به اصلاح روش‌ها در مواجه با حوادث کمک می‌کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: زنجان ، بارش ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.