با شروع ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با رقابتهای جام‌جهانی رسانه‌های اروپایی به انعکاس گسترده‌ این تداخل زمانی و تصمیم‌گیری فوتبالیست های مسلمان حاضر در این جام برای روزه‌داری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل قول از پایگاه خبری ‌( AKI) ماه مبارک رمضان آغاز شده و تداخل این ماه مبارک رقابتهای جام‌جهانی 2014 برزیل بازتاب وسیعی داشته‌ است. ماهی که همه مسلمانان ها برای انجام فرایض دینی و رسیدن به سلامتی از صبح تا شام روزه‌داری می‌کنند.

حال این سوال مطرح می‌شود که برخورد فوتبالیستهای مسلمان حاضر در این رقابت که بیشتر آنها در تیم‌های الجزایر، آلمان و فرانسه حضور دارند با این موضوع چگونه خواهد بود.

برخی از بازیکنان مثل مسوت اوزیل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در مورد روزه‌داری طبق قوانین اسلام در حین ماه مبارک رمضان عمل می‌کنند و در این رابطه گفت: من مشغول برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی در برزیل هستم و در مورد روزه طبق قوانین اسلام برای مسافران عمل می‌کنم. این در حالیست که با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم در برزیل روزه‌داری کاری بسیار دشوار برای بازیکنان مسلمان حاضر در جام ‌جهانی است. جائیکه دمای هوا بیشتر از سی درجه بوده و رطوبت هوا خیلی بالاست. آنها در تمرین هستند و جالب اینجاست که بخش اعظم بازیکنان حاضر در تیم ملی فوتبال الجزایر اعلام کردند که در ماه رمضان روزه‌ذاری خواهند کرد هرچند که این روزه داری به دلیل برگزاری رقابت های جام جهانی توان بدنی آنها را کاهش می‌دهد.

مجید بوقرا کاپیتان تیم ملی فوتبال الجزایر گفت: اینکه بخواهیم بدون آب مسابقات را برگزار کنیم خیلی سخت است ولی باز هم مشکل خاصی پیش نخواهد آمد و این اتفاق در بهترین زمان ممکن رخ داده است. دوست دارم ببینم وضعیت بدنی من با روزه‌داری به چه شکلی خواهد شد هر چند که تحت هر شرایطی من روزه‌داری خواهم کرد. اما در این بین دیدیه  دشان سرمربی تیمم ملی فوتبال فرانسه بازیکنان خود را در رابطه با روزه‌داری آزاد گذاشته و در مصاحبه‌ای گفته است: بحث روزه‌داری یک موضوع کاملا حساس است و در این رابطه من نمی‌توانم تصمیم‌گیری کنم. ما به ایمان همه احترام می‌گذاریم و اولین بار نیست که با چنین شرایطی مواجه می‌شویم و در عین حال کوچکترین نگرانی هم در این رابطه نداریم زیرا من اطمینان دارم که فوتبالیست های مسلمان می‌توانند خود را با این شرایط سازگار کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۳:۴۵ ۰۹ تير ۱۳۹۳
بابا دمشون گرم اینا مسلمون واقعین.
آخرین اخبار