رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد گفت: در مقابل هجمه‌های سنگین و شوم فرهنگی غرب، باید نمونه‌های ارزشی و فرهنگی اصیل خود را عرضه نماییم، در غیر این صورت با تهاجم فرهنگی، با دشواری مواجه می‌شویم.

علیرضا رئیس اوژن در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ضمن به پوچی و توخالی بودن محتوای فرهنگی غرب اظهار داشت:باید در مقابل تهاجم فرهنگی غرب، عرضه هر چه بیشتر محصولات و آثار ارزشی و فرهنگی اصیل خود را در دستور کار قرار دهیم و با روش‌های اقناعی و توجیهی، جوانانی را که تحت تاثیر زرق و برق‌های ظاهری فرهنگ غربی قرار گرفته‌اند هدایت نمود.
 
وی در ادامه افزود:ترویج بدحجابی و بی حجابی یکی از بخش‌های مورد توجه رسانههای بیگانه به شمار می رود که با عرضه مد و پوشش و لباس‌های مبتنی با فرهنگ اصیل و ارزشی خویش می‌توانیم بخش قابل توجهی از هجمه‌های این چنینی را رفع و دفع نمود و تکیه صرف بر برخوردهای سلبی و تحکمی کارساز نخواهد بود.
 
وی در ادامه با اشاره به چادر ملی به عنوان یکی از محصولات ارائه  شده در راستای ایده فوق، تصریح کرد: عرضه چادر ملی با استقبال بسیاری از جوانان این مرز و بوم قرار گرفت و تسری و تقویت چنین طرح ها و ایده‌هایی می تواند در مقابل مدهای کاذب و مساله دار غربی، بازدارنگی مطلوبی ایجاد نماید.
 
این مقام مسئول در پایان با اشاره به نقش موثر خانواده در فرهنگ سازی به عنوان اولین محیطی که کودکان با آن ارتباط برقرار می کنند، خاطر نشان کرد: دین ما نیز دین شادمانی است و پیامبراکرم "ص" بر آراستگی نیز تاکید موئد نموده‌اند و می توان با تکیه و بهره‌مندی از اصول ارزشی و موازین شرعی زمینه و بستر مناسب برای پذیرش مختصات فرهنگی و سنتی غنی ایران اسلامی در بین جوانان جوانی که در معرض آسیب ها و تهدید های فرهنگ مادی و پوشالی غرب قرار گرفته‌اند را فراهم نمود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ملارد ، هرهنگ ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار