رودهن/

رمضان امسال در دماوند بدون افزایش قیمت کالاهای اساسی آغاز می شود

معاون مالی و برنامه‌ ریزی فرماندار دماوند گفت: رمضان امسال این شهرستان بدون افزایش قیمت کالاهای اساسی آغاز می شود.

مجید صفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به نمایشگاه ‌های دوره‌ ای در شهرهای دماوند و رودهن، اظهار داشت: مکان و ضوابط آن ‌ها مشخص شده و نکته بسیار مهم در این زمینه نظارت و کنترل آن است که قرار شد توسط اصناف صنعت و معدن گروه‌ های نظارتی آمادگی بیشتری در ماه مبارک رمضان داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس آماری که صنعت و معدن و اصناف دادند، اکنون به هیچ‌ وجه کمبود اقلام غذایی در شهرستان دماوند وجود ندارد.

صفری با بیان اینکه اصناف و صنعت و معدن آمادگی کامل دارند تا اقلام مورد نیاز شهروندان را در ماه مبارک رمضان تأمین کنند، افزود: با ایجاد نمایشگاه‌ ها مشکلی وجود ندارد و اینک در حال بررسی این موضوع هستیم.

معاون مالی و برنامه‌ ریزی فرماندار دماوند تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان هیچ گونه افزایش قیمتی در کالاها وجود نخواهد داشت و این موضوع تعهدی است که اداره صنعت و معدن و اصناف داده‏‌اند و در سطح شهرستان دماوند اعمال می‌ شود.

وی با تأکید بر نظارت بیشتر در ماه مبارک رمضان افزود: در زمینه کنترل قیمت، قرار شد ادارات مربوطه برنامه کلی برای نظارت بر اصناف در بلندمدت ارائه دهند تا خیال‌ مان در زمینه بازرسی و نظارتی راحت باشد.

صفری با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ های دائمی در شهرستان دماوند اضافه کرد: این موضوع در حال بررسی است و در این زمینه باید اصناف موجود و تقاضای مردم را در نظر گرفت.

وی ادامه داد: نه تنها در این نمایشگاه مواد غذایی عرضه می‏ شود؛ بلکه از آن می ‌توان در راستای ارائه کالاهای فرهنگی نیز استفاده کرد.

صفری اضافه کرد: همچنین کالاهای غیر غذایی را می ‌توان به نوبت در این نمایشگاه ارائه کرد و اصناف و تولید کنندگان می ‌توانند مستقیم در این زمینه مشارکت کنند و این موضوع می‌ تواند به ساماندهی و نظارت نیز کمک کند.

معاون مالی و برنامه ‌ریزی فرماندار دماوند افزود: هر چه نظارت بر روی کالاهای متمرکز بیشتر باشد، به طبع نظارت بهتر است و پراکندگی هزینه ‌بر است و ممکن است خیلی پاسخ‏‌ دهنده نباشد؛ اما اگر بتوانیم مجموعه ‌ای را در سطح شهر ایجاد کنیم، نظارت بهتری بر روی اصناف وجود دارد/س


برچسب ها: رمضان ، دماوند ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.