ضرورت ایجاد مشاغل پایدار/

روزمرگی جایگاهی در اقتصاد ایرانی ندارد

یک استاد دانشگاه گفت: اقتصاد روزمرگی نوعی از اقتصاد است که در آن آینده‌نگری در اقتصاد به صفر می‌رسد.

غلامرضا طاهری، استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه روزمرگی جایی در اقتصاد ایرانی ندارد، گفت: اقتصاد روزمرگی نوعی از اقتصاد است که در آن آینده‌نگری در اقتصاد به صفر می‌رسد.
 
وی ادامه داد: این سطح از اقتصاد زمانی روی می‌دهد که برنامه ها برای اقتصاد به صورت مقطعی باشد و زمانی برای تحقق اهداف در اقتصاد وجود نداشته باشد.

طاهری علاج رهایی از این وضعیت را برنامه ریزی دقیق دانست و گفت : برای رهایی پدیده روزمرگی در اقتصاد باید برنامه ریزی راهبردی جای خود را به برنامه ریزی زمانی بدهد .

این استاد دانشگاه راه حل بهینه این برنامه ریزی راهبردی را ایجاد مشاغل پایدار در جامعه دانست و تصریح کرد : برای اینکه آینده نگری درست از شرایط اقتصادی جامعه داشته باشیم و سدی در برابر روزمرگی باشیم با ایجاد مشاغل پایدار می توان هم منابع را وارد عرصه تولید کرد و هم با آماری دقیق از مشاغل موجود شرایط آینده را مدیریت کرد .

وی تآکید کرد : علم اقتصاد علم پیش بینی است که به آینده کشور کمک می کند تا در سایه شرایط اقتصادی امروز جامعه منابع را برای بحرانهای فردا مدیریت کند .

طاهری در پایان خاطر نشان کرد : هماهنگی بین مسئولان اقتصادی کشور با نگاه برناه ریزی راهبردی سبب رفع موانع روزمرگی در اقتصاد شده و سبب همفکری گروهی برای حل مشکلات اقتصادی می شود .

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار