ارومیه/

حمایت از تولید داخلی اولویت مهم آذربایجان غربی در بخش صنایع و معادن

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید داخلی، تعیین وضعیت معادن و بکارگیری نیروی متخصص را مهم‌ترین اولویت‌های آذربایجان غربی در بخش صنایع و معادن عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، نادر قاضی‌پور در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن همایش شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته در بخش صنعت و تولید داخلی موفق هستند چرا که متکی به صنعت و تولید کشور خود هستند.

وی افزود: در بین بخش‌های مختلف موجود در کشور، بخش صنعت در اولویت بوده چرا که ارتباط بسیار تنگاتنگ با اشتغال‌زایی جوانان دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: فروش فرآورده‌های نفتی کشور به صورت نفت خام بوده که تاکنون نیز به همین منوال پیش رفته اما این روش بسیار اشتباه است چرا که فروش حاصل از نفت خام به ضرر اقتصاد ایران است.

قاضی‌پور تصریح کرد: نفت خام صادر شده به کشورهای خارجی به واحدهای تولیدی صادر و در قالب لوازم و قطعات مورد نیاز بخش صنعت به قیمت چند برابر دوباره وارد کشور می‌شود.

وی گفت: هدفی که باید مورد توجه بخش صنعت و معدن قرار گیرد استفاده از نفت خام، تبدیل آن به صنایع تبدیلی و بکارگیری نیروی جوان و متخصص در جهت تولید مواد مورد نیاز کشور است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در صنعت فولاد قرار است در افق 1404، 55 میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شود که امروزه بین 13 تا 15 میلیون تن در کشور تولید شده است.

قاضی‌پور تصریح کرد: مصرف فولاد در کشور نیز در بخش ساختمانی، در، پنجره و مصارف دیگر حدود 22 الی 25 میلیون تن بوده که برای رسیدن به مقدار اصلی تولید که 55 میلیون تن است فاصله زیادی وجود دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولان کشور تقاضا داریم وضعیت معادن آذربایجان غربی را مشخص و نیروی جوان را برای راه‌اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی بکار گرفته و از تولید داخلی حمایت کنند/ش/ن.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.