روزنامه الوطن سوریه گزارش داد بازرسان بین المللی در جریان سفر به سوریه استفاده مخالفان سوری از گاز سارین را اثبات کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،؛منابع آگاه در دمشق در مصاحبه با روزنامه الوطن سوریه فاش کردند: تیم بازرسان سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی نیمه ماه جاری به سوریه سفر کرده و پس از تحقیقات دقیق دو بسته که در انبار گروه‌های تروریستی در منطقه "جوبر" توقیف شده بود، اثبات کردند که این دو بسته حاوی گاز سمی سارین است.

این منابع همچنین آمریکا، فرانسه، ترکیه، عربستان سعودی و قطر را متهم به تجهیز گروه‌های تروریستی به گاز‌های سمی با هدف استفاده علیه غیرنظامیان و نیروهای مسلح سوری و متهم کردن دولت این کشور به استفاده از مواد شیمیایی، کردند.

این منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، اظهار داشتند: در روز بیست و چهارم ماه اوت سال 2013 برخی از عناصر یکی از تشکیلات ارتش عربی سوریه در زمان مقابله با گروه‌های مسلح در منطقه "جوبر" دمشق به وسیله مواد سمی مورد هجوم واقع شده و این گروه‌ها از بمب‌های حاوی گازهای سمی در جریان این درگیری استفاده کردند.

منابع سوری افزودند: در جریان عملیات ارتش سوریه در منطقه "جوبر" دمشق، نیروهای نظامی توانستند دو بسته مایع و بسته شده با چاشنی انفجاری از انبار گروه‌های تروریستی توقیف کنند و این بسته‌ها در منطقه مذکور علیه سربازان سوری استفاده کردند.

این منابع با اشاره به اینکه هیات اعزامی سازمان ملل به سوریه به ریاست "ایک سیلستروم" از ادعاهای واهی استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان اطلاع یافته است، گفتند: این هیات نمونه‌های دیگری از بسته‌های شیمیایی بدون مشخص کردن مواد درون آنها در سال 2013 از انبارهای مخالفان به دست آوردند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار