نهاد ملی زنان افغانستان ضمن تقدیر از شرکت زنان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از حکومت و کاندیدهای ریاست جمهوری خواست به بن‌بست انتخاباتی و اختلافات هرچه زودتر پایان دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، نهاد ملی زنان افغانستان دیروز (شنبه 7 تیر) در یک نشست خبری ضمن تقدیر از شرکت زنان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از حکومت و کاندیدای ریاست جمهوری خواست که به بن‌بست انتخاباتی هرچه زود تر پایان دهند.
 
«حمیده وردک» رئیس این نهاد در این نشست خبری گفت: انتخابات ریاست جمهوری حاصل زحمات و رشادت‎های مردم افغانستان است و نباید به آن وجه قوم گرایی داده شود.
 
«انارکلی هنریار» عضو مجلس سنا نیز دراین نشست خبری گفت: زنان افغانستان صادقانه به پای صندوق‎های رای رفته و به امید افغانستان بهتر از امروز و به دور از هرگونه  خشونت، تبعیض و قوم گرایی رای داده و به هیچ کس اجازه نمی‌دهند که به آرای آنها بی‌احترامی کنند.
 
درپایان این نشست خبری، قطعنامه‎ای 5 ماده‎ای مبنی بر تامین عدالت اجتماعی، نهادینه ساختن فرهنگ مردم سالاری، در نظرگرفتن سهم و حضور زنان به عنوان نیمی از جمعیت این کشور در مسایل کلان ملی و حفظ بی طرفی کمیسیون‎های انتخاباتی صادر شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.