مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه بازار سفر گفت: نمایشگاه های حوزه گردشگری فرصتی مناسب برای تحریک بازار هدف برای استفاده از خدمات سفرو گردشگری است.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در مراسم اختتامیه  ششمین نمایشگاه بازار سفر که در برج میلاد برگزار شد با اظهار آنکه، نمایشگاه های حوزه گردشگری فرصتی مناسب برای تحریک بازار هدف برای استفاده از خدمات سفر و گردشگری است  افزود : برگزاری نمایشگاه های تخصصی و موضوعی، طبع های جدیدی را  پیش روی علاقه مندان به سفر می گذارد.
 
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه گردشگری همواره یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و همچنین معرفی توانمندی واحدهای خدماتی به بازار های مختلف و ایجاد تعامل بین بخش های مختلف  صنعت گردشگری می باشد.
 
خسرو آبادی در ادامه تاکید کرد :پس از این، نمایشگاه هایی در استان تهران مجوز برگزاری خواهند داشت که حداقل 4 ماه پیش از زمان برگزاری ، درخواست آنها در کمیته نمایشگاه های استان مورد بررسی قرار گرفته باشد و تاییده ها و مستندات لازم  را به کمیته نمایشگاه ها  ارائه کرده باشند.
 
وی در ادامه افزود : قطعا"یک نمایشگاه استانی نظیر بازار سفر  فاصله بسیار زیادی با نمایشگاه های بزرگ بین المللی از جمله فیتور اسپانیا  و آی تی بی  برلین دارد . اما با برنامه ریزی و تعیین اهداف کاهش این فاصله دست نیافتنی نخواهد بود.
 
مدیر کل میراث فرهنگی تهران با تاکید بر آنکه : زمان و روز  کلیه  نمایشگاه ها و جشنواره ها یی که به عنوان برند هرساله در پایتخت  برگزار می گردنند بایستی بر روی جدول نمایشگاهی استان ثابت و بدون تغییر باشند افزود :  سال آینده تقارن  ماه مبارک رمضان با زمان برگزاری نمایشگاه بازار سفر تغییری را در  زمان برگزاری نمایشگاه از سوی برگزار کنندگان ایجاد  نخواهد کرد.
 
خسروآبادی با اظهار آنکه: تهرانگردی شبانه برای  تابستان و ماه مبارک رمضان پایتخت نشینان  قابل اجرا و  برنامه ریزی است گفت: امسال در نظر داریم با همکاری شهرداری تهران  در تابستان و ماه مبارک رمضان،  شبهای پایتخت را برای گردشگران روششن نگه داریم و با سلایق مختلف و حفظ شاًن ماه رمضان  مسیرهایی را برای شهروندان  تعریف نماییم که قابلیت اجرا دارند.
 
خسروآبادی توسعه عرضه خدمات گردشگری را یک تکلیف حکومتی دانست و افزود بدون تکمیل و تجهیز زیرساخت ها توسط بخش دولتی ، نمی توان از بخش خصوصی انتظار جذب گردشگر ان بیشتری را داشت.
 
مدیر کل میراث فرهنگی ایجاد پارکینگ تورهای تهرانگردی را یکی از نیازهای توسعه گردشگری پایتخت برشمرد  و افزود ایجاد مکانی برای مبداء آغاز تورهای تهرانگردی می تواند امر نظارت و خدمات رسانی را به شهروندان افزایش دهد.
 
وی همچین از آمادگی میراث فرهنگی تهران برای برگزاری تور های تهرانگردی دانشجویی خبر داد  و گفت دانشجویان و دانش آموزان مخاطبین تجمیع شده ای می باشند که می توان با انجام یک کار برنامه ریزی شده به راحتی این جامعه هدف گسترده را  به گردشگری و تهرانگردی تشویق و ترغیب کرد.
 
وی ادامه داد  نمایشگاه های حوزه گردشگری در صورتی به برند تبدیل خواهند شد که به قائده  و دارای مشی برگزار شوند و مجریان برگزاری نمایشگاه هرگز برای کسب منافع مالی بیشتر رویه و مشی نمایشگاه سالانه خود را تغییر ندهند.
 
وی آمارگیری از میزان  بازدیدکنندگان و انجام مخاطب سنجی از  نمایشگاه تخصصی را نیازی برای برنامه ریزی و اجرای هرچه بهتر نمایشگاه های ادواری دانست و افزود قطعا انجام کار با کیفیت در ابعاد کوچکتر اثرات بیشتری نسبت به برگزای نمایشگاه ی گسترده بدون کیفیت دارد .
 
در پایان خسروآبادی با اهداء لوح یادبود از شرکت کنندگان در ششمین نمایشگاه بازار سفر ایران قدردانی نمود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار