پس از آنکه رئيس اتحاديه فوتبال غنا جنجال بر سر دستمزد بازيکنان تيم ملي را علت حذف اين تيم از جام جهاني دانست، دفتر رياست جمهوري غنا وزير ورزش اين کشور و معاونش را از سمت هايشان برکنار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بنا بر اعلام دفتر رياست جمهوري غنا، الويس آفرييه آنکراه ، وزير ورزش و جوانان اين کشور و جوزف يمين، معاون وي از سمت هاي خود برکنار و به سمت هاي ديگري در دولت منصوب شدند. بازيکنان تيم ملي فوتبال غنا تهديد کرده بودند اگر اتحاديه فوتبال کشورشان 75 هزار دلاري را که قول داده بود به آنان پرداخت نکند، در ديدار مقابل پرتغال در مرحله گروهي رقابت هاي جام جهاني در گروه هفت حضور نخواهند يافت. در پي اين تهديد، دولت غنا حدود سه ميليون دلار پول نقد براي پرداخت به بازيکنان از طريق هواپيما به برزيل منتقل کرد. علاوه بر اين، سولي مونتاري و کوين پرينس بواتنگ، دو بازيکن کليدي غنا پنجشنبه صبح  به دلايل انضباطي از اردوي تيم ملي اخراج شدند. بر اساس گزارش ها، بواتنگ به سرمربي تيم  توهين کرده بود ، و مونتاري به يکي از اعضاي کادر فني حمله کرده بود.

غنا در ديدار مقابل پرتغال با نتيجه دو بر يک شکست خورد و براي نخستين بار پس از سه بار راهيابي به رقابت هاي جام جهاني از مرحله گروهي اين رقابت ها حذف شد.

به گزارش خبرگزاري آلمان از آکا، دفتر رياست جمهوري اين کشور اعلام کرد ماهاما آياريگا، وزير اطلاع رساني به عنوان وزير ورزش جديد و وينسنت اوپونگ آساموآ ، معاون وزير مسکن و منابع آبي، به عنوان معاون وي منصوب شده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، وزیر ، غنا ، جام جهانی ، فوتبال ، حذف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار