رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت : ساخت و ساز های غیر مجاز در روستاهای منطقه شاخه ای از سرچشمه مشکلات حوزه کشاورزی در شهرستان تلقی می شود .

خجسته کیا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: اجرای درست طرح جامع گردشگری و تغییر کاربری در روستاهای شهرستان پردیس اقدامات ریشه ای در راستای حل مشکلات روستائیان در این منطقه تلقی می شود ،گفت : ساخت و ساز های غیر مجاز با درصد بالا در روستاهای شهرستان در گذشته در حال رشد بود .

وی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری در روستاهای پردیس دست روستائیان را برای حفاظت از حریم خود بسته است ، اظهار داشت : روستائیان در شهرستان عملا برای جلوگیری از تخریب باغات خود و آسیب به محصولات آنها توسط مسافرین قادر به حصار کشی بخاطر وجود این مسئله در ساختار سیاست تغییر کاربری نیستند .

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با بیان این مطلب که کشاورزی یکی از ارکان مهم توسعه کشور و شهرستانها به ویژه در پایتاخت است ، اختصاص اعتبارات ویژه به بخش کشاورزی را در قالب بودجه شهرستان لازم و ضروری دانست و گفت : مسئولان شهرستان با نگاه ویژه به توسعه کشاورزی و خروج این قطب توسعه کشور از معضلات زیر ساختی می توانند کشاورزی در این منطقه را شکوفا کنند .

خجسته کیا با اشاره به نقش توسعه کشاورزی در کشور به ویژه شهرستانهای تهران در اشتغال زایی و کاهش آمار بیکاری ، تصریح کرد : بسیاری از جوانان در روستاها بخاطر نبود امکانات و بستری مناسب برای فعالیت ، زمینها ی زراعی و باغات خود را رها کرده اند و این موضوع یکی از مشکلات مهم در رکود کشاورزی در شهرستان تلقی می شود .

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در خاتمه اظهار داشت : کشاورزی در کشور وقتی به عنوان یک صنعت مطابق با استاندارد های بین المللی طراحی و شکل داده شود ، ایران اسلامی در مسیر توسعه نیمی از راه را طی خواهد کرد و مباحث کشاورزی و حواشی پیرامون آن باید در اولویت سیاست های اجرایی مدیریت شهرستان پردیس قرار بگیرد ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.