معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات پسته کشور گفت : نتایج تحقیقات این موسسه بر روی محصولات تولیدی پسته شامل شیر و کره پسته ، حلوا و شکلات پسته طی قراردادی در روز سوم تیر امسال به بخش خصوصی ( شرکت کشاورزی نهال پسته ) واگذار شد.

احمد شاکر اردکانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : طبق این قرارداد حق بهره برداری از فنآوری های تولید این محصولات به این شرکت واگذار شد.

وی به تنوع تولیدات و مصرف داخلی و خارجی این محصولات اشاره و تصریح کرد : مصرف این محصولات برای همه اقشار جامعه به ویژه کودکان و سالمندان مفید است و میتواند به عنوان صبحانه و عصرانه مغذی مصرف شود.

شاکر اردکانی در تشریح ارزش غذایی این محصولات خاطرنشان کرد : هر کدام از این محصولات حاوی ارزش غذایی مغز پسته است و مغز پسته سرشار از چربی های غیر اشباع ، فیبر ، پروتئین ، ویتامین ها و املاح معدنی به ویژه کلسیم ، آهن و فسفر است.

وی خاطرنشان کرد : ماندگاری این محصولات غذایی بالاتر از خود محصول پسته به صورت خام است و کره پسته میتواند به عنوان پایه برای تولیدات محصولاتی نظیر سس سالاد ، بستنی و کرم کیک و کلوچه کاربرد داشته باشد.

او گفت : با تولید انبوه این مواد غذایی منطقه از تک محصولی بیرون خواهد آمد ضمن اینکه ارزش افزوده و اشتغالزایی را نیز در بر دارد.

احمد شاکر افزود : از آنجایی که محصول پسته تنها به صورت خام و یا بو داده به کشورهای خارج صادر می شد لذا این محصولات فراوری نیز قابل صادرات است و در کشورهای خارجی نیز محبوب خواهد شد.

وی گفت : هدف از تحقیقات بر روی تولیدات جانبی پسته ، پاسخگویی به نیازهای غذایی جامعه و استفاده های متنوع از این محصولات است./س

برچسب ها: پسته ، تحقیقات ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.