در ادامه بحث و جدل ها درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری "افغانستان"، روز جمعه هزاران نفر از طرفداران "عبدالله عبدالله" یکی از نامزدهای دور دوم انتخابات در خیابان های کابل تظاهرات کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  ، برخی از رسانه های "افغانستان" از جمله خبرگزاری صدای افغان (آوا) و خبرگزاری جمهور ، شمار شرکت کنندگان در تظاهرات روز جمعه را دهها هزار نفر اعلام کرده اند.

بر اساس گزارش این رسانه ها ، دهها هزار تن از ساکنان شهر کابل در اعتراض به آنچه تقلب و تخلف در انتخابات دور دوم می دانند ، به خیابان های کابل آمدند و در طرفداری از عبدالله راهپیمایی کردند.

بر اساس این گزارش ها ، پس از تجمع این افراد در منطقه فواره آب ، عبدالله همراه با صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح کشور در جمع تظاهرکنندگان حضور یافتند.

محمد محقق معاون دوم عبدالله نامزد معترض انتخابات نیز خواستار برگزاری دوباره انتخابات در برخی حوزه های رای گیری که به گفته او سطح تقلب در آنجا زیاد بوده است ، شد.

در چند روز گذشته شماری از ولایت های دیگر افغانستان نیز شاهد راهپیمایی هواداران ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله بوده اند.

تحولات انتخاباتی افغانستان در روزهای اخیر و در پی تعلیق رابطه ستاد انتخاباتی عبدالله با کمیسیون های انتخاباتی افغانستان ، وارد مرحله تازه و حساسی شده است.

در پی اعتراض های ستاد عبدالله ، ضیاءالحق امرخیل رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان از سمت خود استعفا کرد و پس از آن مقامات کمیسیون خواستار بازگشت ستاد عبدالله به فرایند انتخابات شدند اما ستاد انتخاباتی عبدالله می گوید که هنوز شرایط برای بازگشت به فرایند انتخابات مهیا نشده است.

از سوی دیگر ، اشرف غنی احمدزی دیگر نامزد دور دوم انتخابات در واکنش به ادعاهای ستاد عبدالله درباره تقلب در انتخابات ، آرای خود پاک دانسته و تاکید کرده که هیچ شک و شبهه ای در آن وجود ندارد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا

با این وجود ، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که دور اول آن 16 فروردین و دور دوم آن 24 خرداد برگزار شد ، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.