جامعه روحانیت مبارز طی بیانیه‌ای تاکید کرد

انسجام و همبستگی ایران اسلامی در صحنه داخلی و خارجی

جامعه روحانیت مبارز در آستانه حلول ماه مبارک رمضان با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: ایران اسلامی که در صحنه‌های مهم بین‌المللی، مقابله با تحریم و در راه رشد اقتصادی، شرایط خاص و همراه با تحول را تجربه می کند، بیش از پیش نیازمند همبستگی است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جامعه روحانیت مبارز در آستانه حلول ماه مبارک رمضان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: ایران اسلامی که در صحنه‌های مهم بین‌المللی، مقابله با تحریم و در راه رشد اقتصادی، شرایط خاص و همراه با تحول را تجربه می‌کند، بیش از پیش نیازمند همبستگی است.

در بخشی از بیانیه جامعه روحانیت مبارز آمده است:

اکنون ایران اسلامی در آستانه اتخاذ تصمیمات بزرگ و تعیین کننده است، درصحنه داخلی باید از چرخه معیوب اقتصادی خارج شویم. در حوزه روابط خارجی با اراده ای محکم، هوشمندی و پایداری و رعایت عزت و مصلحت باید موانع رشد را برداریم و از منافع و حقوق خود حفاظت کنیم.

جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه تصریح کرد که این خواسته‌ها با مشارکت همه اقشار ملت و گروه‌ها ممکن است.

در این بیانیه جامعه روحانیت یادآور شد: بی گمان دراین راه پُر پیچ و خم و طولانی دولت خدمتگذار باید از حمایت همه طبقات و پشتوانه مردمی برخوردار باشد.

جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه خاطرنشان کرد: بدبینی ،بی اعتمادی ،دستیابی به نتیجه دلخواه مطلوب رهبری و مردم را دشوارتر می کند و بیش از پیش دستمایه اسلام هراسی و ایران ستیزی می‌شود.

در این بیانیه جامعه روحانیت مبارز همچنین آمده است: از یاد نبریم که سیره رهبر آگاه و فرزانه نظام، همواره تاکید بر هم نوایی و پیوستگی میان قوا و دوستداران انقلاب و اتکا به مردم و تاکید بر اصول و آرمان های اسلامی بوده است.

جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: تاریخ ما نشان می دهد که اصلی ترین مانع بر سر منافع بدخواهان ایران و اسلام، باور مردم این سرزمین به اصول و آرمان‌ها است. مردم و مدیران انقلابی ما به خوبی دریافته‌اند که هیمنه بین‌المللی کشورمان و خنثی کردن ماجراجویی‌های دشمنان با کمترین هزینه، ارمغان همین همراهی ها است.

در این بیانیه جامعه روحانیت مبارز از همه خواست که به هوش باشند تا اختلاف، بددلی، خودخواهی و گروه گرایی ،این باورهای مقدس و اصیل را تباه نکند.

***آنچه در عراق رخ می دهد حاصل تبانی دشمنان دیرینه امت اسلامی است


جامعه روحانیت مبارز در بیانیه خود همچنین اعلام کرد: آنچه امروزه از پریشانی، ناآرامی، جهل، خشونت در عراق می‌گذرد، حاصل تبانی نامبارک فتنه گران و دشمنان دیرینه امت اسلامی است.

در این بیانیه آمده است: استکبار، صهیونیسم جهانی وحاکمان وابسته و ستمگر منطقه با به خدمت گرفتن عده‌ای غافل و سربازان بی جیره و مواجب با خشونت و ترور، پی در پی در آتش نامقدس این فجایع ضدانسانی می دمند و آسایش و ثبات را از منطقه و مردم این کشور ربوده‌اند.

جامعه روحانیت مبارز در ادامه این بیانیه با حمایت از همه حرکت‌های صحیح، مردمی و قانونی ملت های مسلمان منطقه به اختلاف انگیزان، جنگ طلبان وعاملان بیگانه هشدار داد که سرنوشت شوم و دردناکی در انتظار آنان است.

**آیت‌الله مهدوی کنی سرباز وفادار اسلام و یار پارسای امام خمینی(ره) است

در بخش دیگری از این بیانیه جامعه روحانیت مبارز به بیماری آیت‌الله محمد رضا مهدوی کنی اشاره و تاکید شده است: این سرباز وفادار و راستین اسلام و اهل بیت(علیه السلام) و یار پارسا و فداکار انقلاب اسلامی و حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از سرمایه های ارزشمند نظام و مردم ما است.

جامعه روحانیت مبارز در آستانه ماه استجابت دعا، همنوا با دعای خیر ملت مومن از بارگاه حضرت حق برای وجود پر خیر و برکت آیت‌الله مهدوی کنی شفا، عافیت و سلامت طلب کرد.

*** والاترین ثمره جد و جهد 30 روزه صبر است


در بخش دیگری از این بیانیه با یادآوری نزدیکی ماه مبارک رمضان آمده است: جان مایه روزه داری، در بیان اولیای دین مبین اسلام، کسب تقوا و پرهیز از محرمات الهی است. این انگیزه شریف آن گاه که ذهن و زبان مومن را از نور معرفت لبریز کند، با عبور از قلمرو فردی به تنظیم روابط اجتماعی می‌انجامد و جامعه را به صلاح و فلاح فرا می‌خواند.

جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه خاطرنشان کرد: روزه دار راستین، جامعه ساز و مسوولیت پذیر است. والاترین ثمره جد و جهد 30 روزه مومنان در لبیک به دستور «استعینوا بالصبر و الصلاه» و مسجد نشینی، مناجات و قرآن بر سرگرفتن و تعدیل غرایز همراه با تعالی روح،«مواسات» و همبستگی جمعی است.

در ادامه این بیانیه بر لزوم توجه به نیازمندان،صله رحم، محبت، عفو و خیرخواهی، پاسداشت مرزهای اخلاق مداری و معنویت ودر سپهری اجتماعی تاکید شده است.

جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه همچنین از همه علما، ائمه جمعه و جماعات، خطبا، صدا و سیما ،رسانه ها و صاحبان تریبون خواست در ترویج این فرهنگ متعالی و توسعه این مفاهیم حیات بخش، اهتمام کافی ورزند و از فرصت رمضان کمال استفاده را ببرند.

در این بیانیه تاکید شده است: توجه به فرهنگ متعالی دینی و ارزش‌های اجتماعی ما ،سرمایه اصلی رشد و شکوفایی و اقتدار ملی است و تلاش برای تعمیق و تصحیح فرهنگی رسالت همگانی است.

این بیانیه با امضای آیت‌الله محمدی علی موحدی کرمانی قائم مقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به ایرنا منتشر و نمابر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار