در حوزه فرهنگی فعالیتها باید مشارکت جویانه باشد تا اخلاقيات و انگیزه افزایش یابد .

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران،  سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری عصر دیروز در نشست دبیران کانون های قرآن و عترت دانشگاههای کشور طی سخنرانی گفت :در مسیر قرآنی  2راه قرار دارد یکی فعالیت رسمی است که سازمانها متولی آن هستند و راه دیگر مشارکت جویانه است، چنانچه سازمانهای امروز در قرن 20 میلادی موفق می شوند که فعالیت مشارکت جو داشته باشند، که در این میان در حوزه فرهنگ حتما فعالیتها باید مشارکت جویانه باشد.
 
وی افزود :اگر در حوزه فعالیتها ی فرهنگی و قرآنی حتی اگر مشکل مالی هم وجود نداشته باشد بازهم ترویج فعالیتهای قرآنی و دینی باید مشارکت جویانه صورت گیرد ، چرا که این ویژگی در مرحله اول  موجب بروز انگیزه نهفته می شود و در مرحله دوم موجب می شود که انسان در برابر سختی ها زود تسلیم نشود و حتی به استقبال سختی ها نیز برود و در مرحله سوم نیز تحت تاثیز دافعه های سازمانی و اجباری قرار نگیرد.
 
هاشمی تصریح کرد :بنابراین وقتی خلاقیت افزایش یابد موجب فعالیت بهتر و در نتیجه هم افزایی می شود ،البته سیاست ما براین است که فعالیتهای فرهنگی با مشارکت اساتید و دانشجویان و کارمندان پیش برود و البته وظیفه ما نیز تسهیل این امور است.
 
وی با اشاره به این موضوع که در برابر این فعالیتها هیچ محدودیتی وجود ندارد، اظهار داشت :جهت انجام این فعالیتها هیچ محدودیتی وجود ندارد، چنانچه کانون ها ،انجمن ها مشکلی از لحاظ پولی ندارند، چنانچه ایده و خلاقیت برعهده شما است ،البته باید امکانات بیت المال در خدمت بیت المال قرار گیرد به شرطی که ایده‌ها نیز قابل دفاع باشد.
 
هاشمی در ادامه گفت :ما در حوزه قرآنی نیاز به انقلاب قرآنی هستیم و هم اکنون تا رسیدن به وضعیت ایده آل فاصله وجود دارد که در این زمینه نیازمند استمرار و مداومت هستیم.
 
وی افزود :باید از ظرفیت درون و بیرون دانشگاهها  و اساتید ،دانشجویان و کارمندان در این زمینه بهره ببریم ،در زمینه قرآنی ما نیازمند تامل و تدبر قرآنی هستیم.
 
هاشمی در زمینه بودجه فرهنگی قرآنی اظهار داشت :بودجه سال 93جهت مشکلات سخت افزاری و باتوجه به امکانات موجود باید خلاقانه صورت گیرد، چنانچه در این زمینه اگر مشکل بدهی های مال وجود دارد با کمک دانشگاه باید برطرف شود.
 
وی خاطرنشان کرد :محیط فرهنگی دانشگاه از لحاظ اخلاقی و تعاملات سازنده باید از بیرون دانشگاه بهتر باشد و فعالیتهای قرآنی در دانشگاه باید از بیرون دانشگاه فعالیت بهتری را داشته باشد.


انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.