اعلام آمادگی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از موضوع خدمات توانبخشی مبتنی بر خانواده و حمایت از تصویب لایحه سالمندان از موارد مطرح شده در اولین کنگره ملی خدمات توانبخشی مبتنی بر خانواده بود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در اولین کنگره ملی توانبخشی مبتنی بر خانواده گفت: زندگی ماشینی و تغییر سبک زندگی زمینه ساز مطرح شدن تعدد خانه های سالمندان، افزایش مهدکودک ها و... گردیده است که در برخی از این موارد استانداردها رعایت نمی شود و سلامت روانی و تحکیم خانواده با تهدید روبرو می شود.

وی در خصوص تعادل جمعیت و تحکیم خانواده که از منویات مقام معظم رهبری است گفت: در این خصوص مجلس طی سالهای گذشته کارهای متعددی انجام داده که به دلیل بار  مالی به  صحن علنی مجلس  به تصویب نرسیده است.

شهریاری با تاکید بر نقش  سازمان های مردم نهاد، فرهنگ سازی و آموزش خانواده و همچنین رسانه ها در ارائه خدمات توانبخشی خاطر نشان کرد: آمار معلولان نشان می دهد که باید توانبخشی آنها با حفظ کرامت و در محیط خانواده انجام گیرد تا شاهد کاهش هزینه  و افزایش سلامت روانی این گروه ها باشیم.

وی اذعان داشت: در قانون برنامه ششم بسیاری از مسائل نیازمند بازنگری است و مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل اجتماعی کوتاهی نمی کند.

وی بار دیگر با تاکید بر سخنان رهبری در حوزه کرامت سالمندان و افزایش شمار سالمندان ایران، حمایت از این گروه را امری جدی بر شمرد و گفت:امید داریم با معرفی توانبخشی خدمات مبتنی بر خانواده شاهد حضور معلولان در جامعه  و خانواده  و همچنین  شاهد ارتقای نظام سلامت باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، بهداشت ، معلول ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.