جهانگیریان بیان این‌که متوسط افزایش قیمت بلیت‌ها حدودا 10 درصد بوده است گفت: خرید هواپیماهای جدید در جریان است و ما به طور متوسط تعدادی هواپیمای جدید به ناوگانمان اضافه می کنیم ولی لزوما هواپیماهای نو نیستند و از ابتدای امسال حدود شش فروند هواپیما اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا جهانگیریان در اختتامیه همایش ایمنی در حمل و نقل هوایی ایران  با اشاره به اینکه اساس ماده 161 قانون، متنوع سازی قیمت بلیت‌ها آغاز شده که البته به هر شرکتی که لیست قیمتی‌اش در سازمان هواپیمایی کشور به تایید رسیده ابلاغ شده است ،گفت:بعد از افزایش قیمت حامل‌های انرژی نرخ بلیت هواپیماها فقط 10 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: با توجه به تحریم‌هایی که در زمینه صنعت هوایی صورت گرفته و پیرو اقداماتی که برای رفع آن انجام شده، مذاکرات و قراردادهایی بین شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده این قطعات انجام شده که اولین محموله‌های این قطعات را دریافت کرده‌ایم.
 
جهانگیریان در ادامه تاکید کرد: تعداد قابل ملاحظه‌ای از موتورهای هواپیماهایی که زمین‌گیر بوده‌اند و می بایست تعمیر می شدند، تحت چک‌های مختلف قرار گرفته‌اند و قرار است این موتورها به خارج از کشور منتقل شود و تا هفته آینده نیز به کشور باز خواهند گشت.
 
وی با اظهار امیدواری از بازگردانده شدن هواپیماها به ناوگان هوایی کشور گفت: امید است در طول تابستان تعداد قابل ملاحظه‌ای از هواپیماهای کشور بتوانند با دریافت قطعات لازم به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بازگردانده شوند.
 
معاون وزیر راه وشهرسازی  بیان این‌که تا امروز هفت شرکت از 16 شرکت هواپیمایی توانسته‌اند این ابلاغیه افزایش قیمت را دریافت کنند، تصریح کرد: بقیه شرکت‌ها نیز درحال مذاکره هستند تا رنج قیمتی‌شان در رنج توافق شده بین ما و شرکت‌های هواپیمایی قرار گیرد.
 
جهانگیریان افزود: براساس این طرح قیمت بلیت هواپیماها بین منفی 30 تا مثبت 30 درصد قیمت مصوب سال 1391 خواهد بود و به عبارت دیگر با اجرای این طرح به اطلاع هموطنان می رسانم که اگر قرار بود افزایش قیمتی ناشی از تورم و یا افزایش قیمت سوخت داشته باشیم این میزان حداقل 20 درصد بیشتر بود.
 
رییس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به این‌که متنوع سازی این قیمت ها با این پیش فرض که این طرح می تواند منجر به افزایش ظرفیت پذیرش مسافرین شود، اضافه کرد: این طرح می تواند درآمد شرکت‌های هواپیمایی هم افزایش دهد و این شرکت‌ها پذیرفته‌اند با درصد کمتری افزایش به فروش بلیت‌های خود ادامه دهند.
 
وی با بیان این‌که متوسط افزایش قیمت بلیت‌ها حدودا 10 درصد بوده است، تصریح کرد: این 10 درصد در طول دو سال گذشته کاملا قابل توجیه است و در این راستا و به موازات ما ابلاغیه‌ای به شرکت‌ها اعلام کردیم که حقوق مسافرین و اطلاع رسانی کامل به آن‌ها صورت گیرد و بدین ترتیب روی سایت شرکت‌های هواپیمایی که اقدام به متنوع سازی کرده‌اند می‌توانند اطلاعات راجع به قیمت‌ها را با اطلاعات مندرج در بلیت چک کنند تا بدین ترتیب از سو استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.
 
رییس سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: شماره تلفن‌های روی سایت سازمان هواپیمایی کشور قرار دارد که هموطنان می توانند با تماس با این سازمان گزارش از تخلفات را اعلام کنند.
 

برچسب ها: هواپیما ، هوایی ، ایمنی ، بلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۱:۲۳ ۰۵ تير ۱۳۹۳
بلیط هواپیما از تبریز به تهران 103 تومان بود امروز 133 تومان گرفتم اگه 30 تومان 10 درصد 103 تومان میشه حتما ما بی سوادیم ریاضی سرمون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۴ تير ۱۳۹۳
فقط همینمون مونده بود هواپیمای کهنه وارد بازار کنند.......
:/
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۴ ۰۴ تير ۱۳۹۳
برای چی ما باید هواپیمای کهنه را به کشورمان دعوت همکاری بکنیم؟ یکی از نوج جدید بیاورید ولی نو باشه، آقا مگر نمیشه؟؟ آخه چرا ما باید بگردیم دنبال اینجور اجناس در دنیای به این مدرنی در صنعت هواپیما سازی؟؟ وقتی حادثه درست شده اونوقت فقط میتوانند بگویند خلبان مقصر بوده و بس....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۱ ۰۴ تير ۱۳۹۳
نکنه کهنه های داخل هواپیما باشه؟؟؟؟؟؟؟ لابد اینم از برکت مذاکرات موفقه
آخرین اخبار