بر اساس آمارهای موجود، هزینه‌های ناشی از تغذیه نامناسب و غیر اصولی در بسیاری از كشورهای جهان، بیش از بودجه دولت‌ها برای نظارت و كنترل مواد غذایی است.

محمد‌ كاظم شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در سال‌های اخیر وقوع بیماری‌های ناشی از غذا، نه تنها در كشورهای در حال توسعه، بلكه در كشورهای توسعه یافته با استانداردهای بهداشتی نیز تا حدودی افزایش یافته است.

وی با اشاره به آمار بالای مبتلایان به بیماری‌های ناشی از مواد غذایی، گفت: هزینه‌های ناشی از مسمومیت‌ها و عفونت‌های غذایی بسیار بالا هستند و اقتصاد برخی از كشورها را دچار مشكل كرده است.

شفیعی تصریح كرد: بر اساس آمارهای موجود، هزینه‌های ناشی از تغذیه نامناسب و غیر اصولی در بسیاری از كشورهای جهان، بیش از بودجه دولت‌ها برای نظارت و كنترل مواد غذایی است.

وی یادآور شد: عوامل بیماری‌زای غذایی در برخی از كشورها، یك نوع تهدید برای بهداشت عمومی به شمار می‌آیند و خسارت‌های اقتصادی زیادی را علاوه بر هزینه‌های جانی بر جای می‌گذارند.

شفیعی خاطرنشان كرد: كودكان، زنان‌باردار و افراد سالمند، بیش از دیگران از عوارض و اثرات بیماری‌های ناشی از آب و غذا متضرر می‌شوند و در واقع درصد بالایی از موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها، در گروه‌های حساس سنی به ویژه در كودكان و سالمندان رخ می‌دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار