یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: در صورتی که غرب به تمام تعهدات خود با ایران عمل کند در آن شرایط بحث پروتکل الحاقی در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد و اکنون باید مقدمات لازم برای یک توافق جامع هسته‌ای را فراهم کنیم تا به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

"حسن بهشتی‌پور" در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای پذیرفتن پروتکل‌الحاقی با توجه به شرایط موجود، اظهار داشت: سال 2003 ایران معاهده پروتکل‌الحاقی را امضا کرد، اما مجلس شورای اسلامی آن را به دلیل عدم همکاری کشورهای غربی با ایران تایید نهایی نکرد.

وی ادامه داد: ایران در توافقنامه ژنو پذیرفت که اگر تمام مراحل این توافقنامه با موفقیت به انجام برسد، لایحه‌ای برای اعلام نظر به مجلس برده می‌شود تا در صورت تایید به مقام اجرا برسد.
 
این کارشناس مسائل هسته‌ای افزود: در صورتی که غرب به تمام تعهدات خود با ایران عمل کند، در آن شرایط بحث پروتکل الحاقی در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد و اکنون باید مقدمات لازم برای یک توافق جامع هسته‌ای را فراهم کنیم تا پروتکل به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

بهشتی‌پور با اشاره به مذاکرات با معاون روس اتم و رسیدن به تفاهم کلی، تصریح کرد: برای اجرای فاز دوم نیروگاه بوشهر به نحوی باید قرار داد به امضا برسد که پیش بینی تأخیر، منصرف شدن و خسارت‌ها برای طرف روسی نیز مدنظر قرار بگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع، این همکاری مثبت خواهد بود چرا که ایران در چهارچوب همکاری دوجانبه  با روسیه زیر نظر آژانس به فعالیت می‌پردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار