در سایه بازی های جام جهانی فوتبال بسیاری از اقدامات ابرقدرت های بین المللی در حاشیه ای برای افکار عمومی قرار گرفته است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافینگتون پست ؛‌ این روزنامه در مقاله ای نوشت :‌ در این دنیای پرتلاطم و در حالی که بیستمین دوره بازیهای جام جهانی فوتبال در برزیل برگزار می شود بسیاری از مردم دنیا فراموش کرده اند که در لوای این سرگرمی برنامه ریزی شده برای آنان چه جنایات و رویدادهایی در جریان است . 

مردم فراموش کرده اند که در عراق ، سوریه و افغانستان کشتارهای دسته جمعی همچنان ادامه دارد ،‌ بیکاری در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی به اوج خود رسیده است ،‌ گرسنگی بیش از یک میلیارد زن ،‌مرد و کودک در سراسر دنیا که با شکم های گرسنه به خواب می روند ،‌ بحران آب و هوا که گریبانگیر تمامی مردم جهان است و از بین رفتن مفهوم حقیقی زندگی برای اکثر انسانها . 

در ادامه این مقاله آمده است :‌بعلاوه اینکه مرحله اصلی شگفتی این ماجرا اینجاست که به پیش بینی بسیاری از کارشناسان و حتی پیشگویان (‌که برخی افراد خرافاتی به آن اعتقاد دارند ) این روند وحشت آور در زندگی در کشورها همچنان ادامه خواهد داشت و سرعت بیشتری نیز خواهد گرفت . 

نگاهی به بازی های فوتبال این درس را به ما میدهد که هیچ کشوری نمی تواند برای همیشه در دوران رکود و پستی بماند و فراز و نشیب در سرنوشت تمامی ملت ها نگاشته شده است . همچنین نشان میدهد که هیچ کشوری برای همیشه تاریخ در نقش ابرقدرت و برنده دائمی نخواهد بود . 

درس دیگری که دنیای فوتبال به عالم سیاست می آموزد این است که یک ترکیب بندی جوان می تواند برای برتری کلی تاثیرگذار باشد . این که اتکای کامل به افتخارات پیشین نمی تواند معیاری صرف برای موفقیت های کنونی قرار گیرد . و اینکه ایجاد یک محیط مناسب ،‌سالم و صمیمانه می تواند در نهایت به موفقیت و پیروزی کل گروه منجر شود . 

هافینگتون پست افزود :‌همچنین سیاست مداران دنیا باید بدانند که طرفداران یک تیم (‌یک کشور )‌ بخش بسیار مهم و تاثیرگذاری در موفقیت ها و بقای آن تیم به شمار می آيند . اتکا به توان اعضای یک گروه بدون توجه به حامیان و طرفداران عمومی نمی تواند شرایط کاملی و کافی برای پیروزی محسوب شود . 

نکته حائز اهمیت دیگری که بازی های فوتبال جام جهانی 2014 به ابرقدرت های بین المللی می آموزد این است که بسیاری از بازیکنان برتر دنیا از فقیرترین کشورها هستند . آنها با ابتدایی ترین شرایط پرورش یافته و اکنون به بالاترین درجات دست یافته اند . در عالم سیاست نیز نمی توان چنین رویدادهایی را بعید و غیرممکن دانست . 

تیم های فوتبال با بازیهای خیره کننده و جذاب از نقاطی از دنیا هستند که غالبا از نگاه و توجه بین المللی محروم هستند . در نهایت اینکه تکنولوژی های نوین چهره سنتی بازی فوتبال را نیز تغییر داده است . اینکه تیم های این قابلیت را دارند تا ریزترین حرکات بازیکنان تیم حریف را رصد کرده و مورد تحلیل و بررسی قرار دهند . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌ تمامی این موارد در دنیای سیاست نیز مصداق دارد . ابرقدرت های بین المللی بهتر است بجای استفاده از این بازیها بعنوان پوشش برای جنایات ، فتنه گری و تخلفات گسترده و سری خود ،‌ آن را درسی قرار داده که بتوانند با استفاده از آن شکست های پیشین را جبران و مقدمه ای برای جبران ایجاد نمایند . 




انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار