مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سرانه مصرف آب در استان اردبیل از لحاظ شرب 180 لیتر بوده، در حالی که متوسط کشوری در این زمینه 70 لیتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ داود نجفیان امروز در جلسه مدیریت منابع آب در اردبیل اظهار داشت: هفته صرفه‌جویی آب را گرامی می‌داریم و یقین داریم تا با مشارکت مردم و صرفه‌جویی در مصرف آب حداقل 20 درصد از سال می‌توانیم از مرز بحران در این زمینه عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در 18 سال گذشته خشکسالی رخ داده در سال جاری بی‌سابقه بود است، یادآور شد: این خشکسالی به کاهش 35 درصدی منابع آب منجر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: ما امروز کمبود شدیدی در حوزه آب سطحی، آب جمع‌آوری شده در پشت سدها و همچنین آب‌های زیرزمینی و منابع غنی در این زمینه داریم که دلیل آن خشکسالی منابع آب زیرزمینی و سطحی به شدت کاهش یافته است.

نجفیان یادآور شد: کمبود آب و بارش‌های سالانه یک پیام حقیقی برای ما دارد که در بهینه مصرف کردن آب تلاش کنیم و از تاسیسات آبی و همچنین منابع موجود بهره‌برداری مطلوب داشته باشیم.

وی سیاست دولت و وزارت نیرو را کاستن از آسیب‌ها در این حوزه بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه وزارت نیرو دیگر تصمیم ندارد سدی احداث کند و یا به ساخت و سازهای سخت افزاری دست بزند، بلکه تمام تلاش بر این است تا با فرهنگ‌سازی درست و بهینه‌سازی مصرف آب بتوانیم در این زمینه مشارکت حداکثری را شاهد باشیم تا خود مردم در این زمینه بتوانند یاریگر ما بوده و به راحتی از بحران آب عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل صرفه‌‌جویی حداقلی 20 درصد از سوی هموطنان در گذر از این بحران را ضروری اعلام کرد و افزود: نه تنها مصرف سرانه ما بالا است، بلکه در بخش کشاورزی هدر رفت منابع آب فاجعه است.

نجفیان در ادامه عنوان کرد: سعی و تلاش ما بر این است تا با عاقلانه‌ترین شیوه و منسجم‌ترین راهکار بتوانیم در حوزه تامین منابع آب در بخش‌های مختلف اقدام لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، مصرف ، سرانه ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.