خبرگزاري آلمان در گزارشي به تحليل وضعيت ديدار تيم هاي ايران و بوسني و هرزگوين در جام جهاني 2014 پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران در اين ديدار که چهارشنبه شب در شهر سالوادور برزيل برگزار خواهد شد، تيم ايران براي اولين صعود به دور يک هشتم نهايي به پيروزي قطعي نياز دارد اما بايد بتواند طلسم گلزني در دو بازي اخير را در برابر تيم نااميد بوسني بشکند.

تيم ايران در 2 بازي فقط يک گل روي نبوغ ليونل مسي فوق ستاره آرژانتيني و دارنده 4 عنوان برترين بازيکن جهان دريافت کرده است.اما باخت برابر آرژانتين برنامه هاي کارلوس کي روش براي صعود را کمي با مشکل مواجه کرد.البته برد ايران بايد با شکست نيجريه از آرژانتين در بازي همزمان در پورتوآلگره همراه شود.

ملي پوشان ايران در بازي دوم کار دفاعي فوق العاده اي انجام دادند و خود را قرباني تصميم گيري ضعيف داور بازي مي دانند.شايد اگر داور صرب کمي دقيق تر کار مي کرد تيم ايران مي توانست آرژانتين را شکست دهد.اما اکنون اگر ايران مي خواهد به يک هشتم نهايي نزديک شود بايد دروازه حريفان خود را براي اولين بار باز کند.تيم نيجريه رقيب مستقيم ايران براي صعود از دو بازي 4 امتياز کسب کرده است و تنها تيمي است که در اين دوره گل نخورده است.

کي روش با انتقاد مستقيم از ميلوراد ماژيچ داور صرب بازي با بوسني و اهمال او در اعلام يک ضربه پنالتي مسجل روي اشکان دژاگه تاکيد کرد او به بخت صعود ايران لطمه زده است.
کي روش گفت :« ماژيچ فقط 5 متر با صحنه خطا فاصله داشت.نمي دانم او چطور نتوانست پنالتي را تشخيص دهد.من واقعا مايوس و ناراحت شده ام و سعي کردم خيلي مودبانه اين مساله را مطرح کرده و محروم نشوم.»

فدراسيون فوتبال ايران اعلام کرده است موضوع را پيگيري کرده است.

کي روش تاکيد کرد تيمش در بازي دوم به خوبي آرژانتين بازي کرد و همين نمايش مي تواند در برابر بوسني که برابر نيجريه و آرژانتين شکست خورده ، مثمر ثمر باشد.

کي روش 61 ساله افزود: «به بازيکنانم به خاطر نمايشي که در 90 دقيقه بازي داشتند افتخار مي کنم.»

تيم ايران در سه حضور قبلي خود در جام جهاني نتوانسته از دور گروهي صعود کند.کي روش که براي تمديد قرارداد خود با مسئولان فوتبال ايران به اختلاف مالي برخورده است پس از جام جهاني از سمت خود در تيم ايران کنار مي رود.

وي گفت: «حتي اگر نتيجه بازي آرژانتين - نيجريه دلخواه ما نباشد دوست دارم برابر بوسني به برتري برسيم.»

شايد اين تيم ايران بتواند از نسل طلايي ايران در جام جهاني 1998 بهتر نتيجه بگيرد.نسلي که بازيکنان بزرگي چون کريم باقري ، علي دايي و مهدي مهدوي کيا بازيکنان شاخص آن بودند و توانستند اولين برد ايران در تاريخ جام جهاني را با برتري برابر آمريکا کسب کنند.اما آن تيم نيز در نهايت نتوانست صعود کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار