از ساخت مستند تا برگزاری جشنواره؛

فعاليت ها و برنامه‌های "كميته سينما از دريچه ماوراء" در نمايشگاه قرآن تشريح شد

انجمن سينمای جوانان ايران به نمايندگی از سازمان سينمايی در بيست و دومين نمايشگاه قران كريم متولی برگزاری «كميته سينما از دريچه ماوراء» شده است .

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوان، انجمن سینمای جوانان ایران به نمایندگی از سازمان سینمایی در بیست و دومین نمایشگاه قران كریم متولی برگزاری «كمیته سینما از دریچه ماوراء» شده است و دبیری این كمیته برعهده «حبیب ایل بیگی» مدیرعامل انجمن و «محمدرضا دزفولی» مدیر اجرایی این كمیته است.

بنابراین گزارش؛ فعالیت ها و وظایف این كمیته به سه بخش تقسیم شده است.

الف) بخش مستند سازی

ب) ساخت تیزر نمایشگاه قران

ج) برگزاری جشنواره فیلم، عكس و فیلمنامه

د) برگزاری دو مسابقه مردمی


بخش مستندسازی

در بخش مستندسازی تمامی اتفاق‌هایی كه در نمایشگاه به وقوع می پیوند، تا جایی كه امكانات اجازه دهد تبدیل به فیلم مستند خواهد شد و قرار است حداقل 20 مستند 20 دقیقه ای از نمایشگاه قران تهیه شود. همچنین كار تصویربرداری این مستندها نزدیك به 10 روز است كه آغاز شده و تدوین نیز همزمان در حال انجام است.

بخش تیزر

همچنین در بخش ساخت تیزر، هنرمندان انجمن سینمای جوان تیز بیست و دومین نمایشگاه قران را ساخته‌اند كه پس از انجام اصلاحات برای پخش در اختیار مدیران نمایشگاه قران قرار خواهد گرفت.

بخش جشنواره

یكی دیگر از فعالیت هایی كه انجمن سینمای جوان در نمایشگاه قرآن بر عهده گرفته است برگزاری جشنواره فیلم، عكس و فیلمنامه با عنوان «فیلم و عكس مفاهیم قرآن در فرهنگ ایرانی اسلامی» است.

جشنواره فوق 14 تیرماه (مصادف با 7 ماه مبارك رمضان) آغاز می شود و تا 18 تیرماه (مصادف با 12 ماه مبارك رمضان) ادامه خواهد داشت. این جشنواره شامل نمایش فیلم‌های بخش مسابقه، نشست های نقد و بررسی فیلم‌ها و جلساتی با بزرگان سینما می‌شود.

موضوع های جشنواره عبارتند از: سبك زندگی قرآنی (كسب روزی حلال، اقتصاد مقاومتی، قناعت، توكل، رضا، عدل، اخلاص، پیروی از احسن، جهاد و شهادت، پوشش و كار، تفریح و اوقات فراغت و) آموزه های اخلاقی مبتنی بر قرآن و عترت (گذشت و فداكاری، همسایه داری، خوش گفتاری، نیكی به والدین، امر به معروف و نهی از منكر، دروغ، القاب زشت و... ) حضور و تاثیر قرآن و عترت در هنرهای هفتگانه تاثیر قرآن و عترت در زندگی روزمره، علوم روز در قرآن و كلام معصومین (ع)
بخش فیلم در پنج شاخه (مستند، داستانی، تجربی، پویا نمایی، 114 ثانیه ای) و در موضوع های پنجگانه گفته شده برگزار می شود.

ارسال آثار به جشنواره ادامه دارد و تاكنون حدود 475 فیلم به دبیرخانه رسیده است و هیات انتخاب بخش فیلم متشكل از دكتر سعید شاه حسینی، محمدصادق جعفری و میردولت موسوی كار تماشای آثار را آغاز كرده‌اند.

«
رسول اولیازاده» به عنوان دبیر بخش عكس جشنواره فعالیت خود را آغاز كرده و در این بخش 114 عكس از میان آثار رسیده برای نمایش در نمایشگاه انتخاب و از میان آن‌ها چند عكس برتر برای اهدا جوایز انتخاب خواهند شد. بخش عكس در موضوع های پنجگانه گفته شده برگزار می‌شود.

همچنین در بخش فیلمنامه به سه اثر برتر جوایزی اهدا خواهد شد و تعدادی از فیلم‌های برتر را برای تولید در طول سال حمایت مالی می شوند.

بخش مسابقه مردمی

همچنین بخش مسابقه مردمی «نقد» و «عكس» توسط كمیته سینما از دریچه ماوراء در نمایشگاه قران برگزار خواهد شد، به همین منظور مسابقه عكاسی از روز 4 تیرماه آغاز خواهد شد و همه اقشار جامعه به غیر از عكاسان حرفه ای می توانند در این مسابقه با هر وسیله ای كه امكان عكاسی را برای آن‌ها فراهم می كند مانند موبایل و دوربین های خانگی، تبلت و... شركت كنند.

این گزارش می‌افزاید: برای مسابقه عكس پنج عنوان موضوع مشخص شده كه عكاسان می توانند با در نظر گرفتن این موضوعات تعداد 10 قطعه عكس را به دبیرخانه جشنوارها ارائه دهند. 18 تیرماه داوری آثار انجام خواهد شد و 19 تیرماه مصادف با اختتامیه جشنواره برترین‌های این بخش نیز معرفی خواهند شد.

و اما در بخش مسابقه نقد، علاقه مندان پس از تماشای فیلم های كوتاه، نقدهایشان را ارائه می دهند و از میان نقدهای رسیده 5 منتقد برتر می‌توانند در مدت زمان 2 دقیقه نقد خود را در مقابل داوران كه از سینماگران برتر خواهند بود، شرح دهند.

یادآور می‌شود؛ جوایز تمامی بخش ها اعم از فیلم، عكس فیلمنامه و مسابقه مردمی شامل (نقد و عكس) در خبرهای بعدی متقابلا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: نمایشگاه ، قرآن ، مستند ، بخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار