رویترز در گزارشی اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا برای این منظور به کردستان عراق رفت تا کردها را به عدم عقب نشینی از روند سیاسی در بغداد، پس از تسلط نیروهای کرد به شهر کرکوک تشویق کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد: سفر وزیر خارجه آمریکا به اقلیم کردستان عراق به منظور این است که رهبران کرد را قانع سازد تا از مشارکت در روند سیاسی عراق، عقب نشینی ننمایند.

رویترز در این گزارش مدعی است: وزیر خارجه آمریکا که اقدام به سفر به خاورمیانه نموده است، امیدوار است تا سران کُرد را قانع کند تا  در دولتی جدیدی که در بغداد شکل خواهد گرفت مشارکت داشته باشند و پستهای بالایی را در اختیار بگیرند.

رویترز سپس از قول یک مسئول بلندپایه در وزارت خارجه آمریکا نقل می‌کند که  دیدار جان کری با رهبران کرد و نیز تشویق آنها به ایفای نقشی فعال در روند تشکیل دولت در عراق از جمله انتخاب نخست وزیری قدرتمند که بتواند منافع عراق و کردستان را تأمین نماید، دیداری بسیار مهم است.

این مسئول بلندپایه همچنین مدعی است: کردها اگر از روندسیاسی در بغداد عقب‌نشینی نمایند، اتفاقات بدی رخ می‌دهد.

رویترز همچنین از قول این مقام بلندپایه نقل می کند: ما اکنون فرصتی بدست آورده‌ایم تا از روند تشکیل دولت جدید برای دستیابی به بستر سیاسی در عراق، بصورتی که کردها بخشی از آن باشند، بهره برداری نماییم.

گفتنی است: مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق پیشتر گفته بود در دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا مسأله استقلال کردستان را مطرح می‌نماید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار