نماینده مردم ایلام با اشاره به حمله گروهک تروریسیتی داعش به عراق گفت: ضمن محکومیت قاطع جنایت‌ها در سوریه و عراق، مستکبران باید بدانند که قدرت نرم جهان اسلام در مرجعیت و فقاهت از صلابت برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛‌ "عمران علی‌محمدی" نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه (3 تیرماه) در نطق میان دستور خود با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: در سالی که به نام اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده مسئولیت قوای سه‌گانه و آحاد ملت برای تحقق این راهبرد حکیمانه صد چندان می‌شود.

وی افزود:در حوزه فرهنگ باید با الهام از آموزه‌های مکتب حیات‌بخش اسلام، قرآن، فرهنگ شکرگزاری، ترویج روحیه توکل به خدای متعال، قناعت، صبر و نوع‌دوستی در مناسبات‌ تقویت شود.

نماینده ایلام در مجلس تصریح کرد: امروز تکلیف بزرگی فراروی همگان است و آن اینکه برای حل مشکلات مردم با تمرکز و راهبرد مدیریت جهادی، نهضتی عظیم از کار و خدمت ایجاد کنیم و برای تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی، فرمان مقام معظم رهبری را در قول و فعل تحقق بخشیم و از تقویت ساخت درونی قدرت غفلت نکنیم تا به چنان استحکام و صلابتی برسیم که فشارهای بیرونی ما را با چالش مواجه نکند.

علی‌محمدی ادامه داد: لازم است تا همه ساختارهای فرهنگی، اداری، اجتماعی و سیاسی کشور در این ارتباط همدل و همراه باشد که تقویت ساختار درونی قدرت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب یعنی اینکه اجزا و عناصر نظام به گونه‌ای همبستگی داشته باشند که کشور بتواند روی پای خود بایستد و عزت و سرافرازی خود را بدون وابستگی به دیگران حفظ کند.
 
وی ادامه داد: از رئیس جمهور تشکر می‌کنم که استان ایلام را به عنوان مقصد چهارمین سفر استانی خویش انتخاب کردند و امیدواریم مصوبات به مرحله اجرا برسد، تا شاهد رشد و شکوفایی این استان باشیم.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری مهران که خواست قدیمی  و خیلی طولانی مردم ایلام است، به سرانجام رسد، همچنین تردد زائران انفرادی از مرز مهران و برطرف کردن مشکل ریزگردها، نجات درختان بلوط ، مهار آب ها و توسعه زمین‌های کشاورزی،  توجه به منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی مورد توجه دولت یازدهم واقع گردد.
 
این نماینده مردم ایلام با ابراز تاسف از اینکه استان ایلام یک کیلومتر آزاد راه ندارد، تصریح کرد: برخی جاده‌های ایلام، خطرات بسیار زیادی برای مسافران به همراه دارد که امیدواریم وزیر مسکن و شهرسازی نسبت به بهبود این جاده‌ها تلاش بیشتری داشته باشد.
 
وی ادامه داد: از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی نسبت به افزایش سقف اعتبارات وام ازدواج و تسهیل در دست‌یابی آن برای جوانان تقاضای تدابیر لازم را دارم.
 
علی‌محمدی با اشاره به حمله گروهک تروریسیتی داعش به عراق اظهار داشت: ضمن محکومیت قاطع جنایت‌ها در سوریه و عراق، مستکبران باید بدانند که قدرت نرم جهان اسلام در مرجعیت و فقاهت از صلابت برخوردار است.
 
این نماینده مجلس نهم خاطر نشان کرد: فتوای علما در عراق و بسیج کردن گردان‌های شیعه و سنی در کنار یکدیگر برای جهان اسلام یک نعمت است و بساط داعش را از این کشور برخواهد چید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار