مدیر کل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: توسعه مناطق روستایی همگام با شهرها از برنامه های اساسی مسئولان استان است که این امر نقش مهمی در تولید و اقتصاد پویا در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان خواهد داشت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، سلیمانی افزود: اگر در روستاها توسعه متوازن برقرار شود، شاهد آبادانی و رونق اقتصادی در این مناطق و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها خواهیم بود.
وی، با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی مسئولان ایجاد اشتغال پایدار و درآمد مناسب برای آحاد مردم است، گفت: دفتر امور روستایی در حال تدوین سند توسعه روستاها و شناسنامه اقتصادی این مناطق است.
مشاور اقتصادی و برنامه ریزی استاندار مزکزی نیز شناخت ظرفیت ها و سپس برنامه ریزی و اجرایی کردن آن را از ملزومات تقویت روستاها دانست و گفت : نقش بخشداران در اجرای برنامه تحول اقتصادی دولت بسیار مهم است .
یوسفی افزود: بخشداران باید به نیاز های اساسی روستا توجه ویژه کنند و برنامه ریزی چند جانبه داشته باشند و الگوی متناسب با نیاز های روز جامعه به خصوص در امر کشاورزی و دامداری در روستاها آموزش داده شود.
وی گفت : اگر بخواهیم نگاه اقتصادی و توسعه محور داشته باشیم باید به اشتغالزایی در روستاها و مناطق دور دست بیشتر اهمیت داده شود./ش/ن
/
برچسب ها: توسعه ، مناطق ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.