پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: بدون شک شش تیم شانس کسب قهرمانی جام جهانی برزیل را دارند که می‌توان به تیم‌های برزیل، آرژانتین، فرانسه، ایتالیا، هلند،‌ آلمان اشاره کرد.

ابراهیم آشتیانی در خصوص کیفیت مرحله گروهی جام بیستم به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: بدون شک جام بیستم در مرحله گروهی با آمادگی تیم‌های حاضر، از جذابیت و کیفیت بالا برخوردار بوده و امیدوارم به همین گونه تا پایان جام دنبال شود.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه افزود: به نظر من جام جهانی برزیل را می‌توان جام شگفتی‌ها هم نامید زیرا تیم‌های ضعیف و گمنام مقابل تیم‌های قوی و مقتدر به شکلی ظاهر شدند که تنها یک نکته را می‌توان گفت که تیم‌ ضعیف و قوی در جام وجود ندارد و تقریبا تیم‌ها هم سطح هستند.
 
آشتیانی با تشریح‌ بازی‌های دیشب جام جهانی تصریح کرد: من بازی برزیل را دیدم و باید بگویم درست است که برزیل از مرحله گروهی صعود کرد ولی برزیل را تیمی ندیده‌ام که شانس قهرمانی داشته باشد و من این تیم را در حد قهرمانی نمی‌بینم.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: استرالیا به عنوان نماینده فوتبال آسیا عملکرد خوبی نداشت و به راحتی از گردونه مسابقات کنار رفت و نتوانست قدرتی در جام داشته باشد و در مورد اسپانیا هم باید این نکته را متمزکر شوم اسپانیا تیم خوبی نبود درست است این تیم قهرمان جام جهانی و ملت‌های اروپا را در کارنامه دارد ولی باید بداند روز به روز فوتبال رشد می‌کند و توسعه یافته می‌شود و تیم‌ها به همدیگر نزدیک می‌شوند و این نمود و نشانه رشد فوتبال در جهان است نمی‌توان با همان روش سابق به فوتبال پرداخت.
 
وی با پرداختن به بازی هلند- شیلی گفت: تیم هلند تیمی است که با برنامه بازی می‌کند و به نظر من این تیم شانس قهرمانی دارد و باید عنوان کنم که شیلی گر چه تیم خوبی است اما نمی‌توان این تیم را به عنوان بخت قهرمانی در نظر گرفت.
 
 آشتیانی در ادامه در خصوص مقایسه تیم‌های قوی و ضعیف در جام بیان کرد: اینکه عنوان می‌شود تیم‌های قوی و صاحب نام، فوتبال ضعیفی بازی کرده‌اند حرف درستی است در واقع سطح فوتبال به همدیگر نزدیک شده است و باید عنوان کرد که دیگر تیم قوی یا ضعیف در جام وجود ندارد و همه برای دفاع از حیثیت فوتبال ملی‌شان به این جام پا گذاشته‌اند.
 
 پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص شانس‌های قهرمانی جام بیستم تصریح کرد: هنوز زود است بگویم که کدام یک از تیم‌ها قهرمان می‌شوند، زیرا بازی‌های فراوانی تا پایان جام باقی مانده است ولی 6 تیم مدعی قهرمان شدن در جام جهانی هستند که می‌توان به هلند- آلمان – برزیل – آرژانتین – فرانسه و ایتالیا اشاره کرد.
 
وی با پرداختن به عملکرد تیم‌های آسیایی در جام جهانی برزیل اشاره و تاکید کرد: بدون شک نمایندگان آسیایی در جام جهانی نتوانستند نمره قبولی کسب کنند و به عنوان مثال به فوتبال ژاپن و استرالیا می توان پرداخت که حرفی برای گفتن نداشته‌اند و کره هم با باخت پرگل مقابل الجزایر بطور کلی فوتبال آسیا را ضعیف جلوه داده‌اند.
 
آشتیانی در ادامه به عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان اشاره کرده و افزود: تیم ملی ایران با ارائه 2 بازی خوب و آبرومندانه به درستی از حیثیت و اعتبار فوتبال ملی و آسیا دفاع کرد فکر می‌کنم بازی تیم ملی کشورمان مقابل آرژانتین باعث شد دنیا فوتبال ایران را باور کند و حتی مهاجمان آرژانتین از دفاع پرقدرت کشورمان خسته شده‌ بودند و همین کافی بود که فوتبال ایرانی در آسیا و جهان به نمایش گذاشته شود و دنیا فوتبال ما را باور داشته باشند.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: دیدار غرور آفرین ایران با آرژانتین باعث شد که سهمیه آسیا به 5 تیم در جام جهانی بعدی افزایش پیدا کند، سال‌ها بود که AFC با FIFA درحال رایزنی بودند که سهمیه قاره آسیا افزایش یابد ولی بطور حتم نمایش خیره کننده تیم ملی کشورمان مقابل آرژانتین باعث شده که مسئولان فدراسیون فوتبال فکری به حال افزایش سهمیه‌ها کنند.

وی درباره رویارویی با بوسنی و صعود تیم ملی فوتبال کشورمان از گروه F خاطر‌نشان کرد: بطور حتم ما یک دیدار سرنوشت‌ساز با بوسنی داریم و این را هم می‌دانیم که بازیکنان پس از باخت مقابل آرژانتین از سوی مردم شارژ روحی شده‌اند و آماده‌اند مقابل بوسنی به برتری رسیده و با انگیزه وارد میدان شوند یک برد خوب از سوی بازیکنان تیم می‌تواند موجب صعود ایران شود که به نظرم دور از دسترس نیست و شانس صعود تقریباً 35 درصد است زیرا تیم ما با برنامه هدفمند تحت نظر یک مربی خوب کار می‌کند و به طور حتم نتیجه بخش هم خواهد بود و بار دیگر شاهد صعود تیم‌مان خواهیم بود و امیدوارم که با بازی خوب بازیکنان شاهد صعود تیم کشورمان بوده تا باز هم شاهد جشن و شادی مردم کشورمان به خاطر موفقیت تیم ملی فوتبال باشیم.

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: جام ، شانس ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار