یک ‌هفته‌نامه آمریکایی در مطلبی نوشت که رژیم صهیونیسستی برای جلوگیری از اقزایش قدرت ایران در منطقه خاورمیانه خواستار برتری داعش است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ هفته‌نامه "نیویورک مگزین" طی تحلیلی می‌نویسد: "استفان والت"، نظریه پرداز معروف آمریکایی در کتابش به لابی '‌گری های اسرائیلی‌ها و تاثیر آن در سیاست‌های خارجی آمریکا اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، تاثیر نو محافظه‌کاران و تماس آن‌ها با اسرائیل در واقع مقدم بر منافع آمریکا است. 

"استفان والت "در یادداشت  خود در نشریه فارین پالسی نیز اشاره کرد که هجمه تبلیغاتی نو محافظه‌کاران برای جنگ افروزی و خون ریزی در عراق همگی در واقع به نفع اسرائیل است.

این هفته‌نامه  در ادامه می‌نویسد: هم اکنون ماشین تبلیغاتی  نومحافظه کاران و اسرائیل به ‌راه افتاده و نخست وزیر اسرائیل درگیری‌های سوریه و عراق را به ایران نسبت داده است.

نیویورک مگزین با اشاره به دلیل اصلی عدم مداخله نظامی آمریکا در امور فعلی عراق می‌نویسد: البته در این گیر و دار این‌بار اسرائیل خواهان مداخله نظامی آمریکا در عراق نیست و دلیل آن مورد مهم دیگری است. دلیل اصلی  این است که ایران اولین رقیب اسرائیل و حامی حزب‌الله است که  هر دو شیعه هستند. ایران همچنین حامی دولت عراق است که با نیروهای داعش در حال نبردند.

اسرائیل در حال حاضر دوستدار  داعش نیست اما  افزایش قدرت ایران و کمکش به عراق راهم نمیتواند تحمل کند. بنابر این نومحافظه‌کاران در واقع خواهان مداخله نیروهای آمریکایی در عراق نیستند بلکه خلاف آن را می‌خواهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار