"هومن حاجی عبدالهی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کسی به فکر موسیقی کودک نیست

صداپیشه پنگول گفت: موسیقی فاخر و کارشناسی شده برای کودک که آموزشی و سرگرمی باشد نداریم.

هومن حاجی عبدالهی مجری و صداپیشه کشورمان در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران درخصوص تولید آلبوم موسیقی برای کودکان گفت: تولید آلبوم موسیقی برای کودکان جدایِِ از برنامه‌های تلویزیونی صد در صد لازم است اما کسی به فکر این موضوع نیست.

وی افزود: همه از ضرورت خوراک فرهنگی، خوراک روحی و معنوی برای کودکان حرف می‌زنیم و لیکن در مرحله عمل هیچ کس تلاش نمی کند. یک مدت تب سینمای کودک بالا رفته بود و در جشنواره فیلم فجر سید جواد هاشمی فیلم "اختاپوس" را ساخت، در حالی که سال گذشته در جشنواره هیچ فیلمی برای کودک وجود نداشت.

وی تصریح کرد:‌ساخت فیلم کودک نباید منوط به افراد خاصی چون ایرج طهماسب باشد و فقط کلاه‌قرمزی 1،2،... را ساخت، بلکه ارشاد و نهادهای مربوط سرمایه‌گذاری کنند زیرا فیلم تئاتر و موسیقی در خور کودک لازم است اما کسی متولی این امر نمی‌شود.

وی عنوان کرد: درموسیقی کودک فرقی در استفاده از صدای خود بچه‌ها و یا بزرگسالان با صدای کودک ندارد بلکه مهم ساخت اثری فاخر و کارشناسی شده است که برای روح و روانی کودک از لحاظ آموزشی، سرگرمی و موسیقی نوع کودک بازاری فاقد ارزش آموزشی و استفاده از اشعار قدیمی مثل "یه توپ دارم قل قلیه‌" و گذاشتن 4 ملودی روی آن و ادعای کارکودک داشتن کرد.

وی اظهار داشت: من به عنوان صدا پیشه کودک توان ساخت آلبوم مستقل از برنامه تلویزیونی را دارم اما با توجه به اینکه هزینه برای تولید و گرفتن مجوز بسیار بالاست احتمال فروش نکردن آن وجود دارد، بنابراین کسی چنین ریسکی نمی‌کند چرا که برای صرف زمان و ضرر مالی هیچ کس پاسخگو نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار