موسیقی کودک در رسانه ملی، موضوعی نو و بهانه ای برای یک نشست تخصصی

اداره کل آموزش و پژوهش سیما با همکاری شبکه دو سیما نشست "موسیقی کودک در رسانه ملی " را برگزار کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران اداره کل آموزش و پژوهش سیما با همکاری شبکه دو سیما نشست "موسیقی کودک در رسانه ملی " را برگزار کرد. 

این نشست که روز سه شنبه 27/3/93 از ساعت 9 تا 13 در سالن آمفی تئاتر شبکه دو برگزار شد مخاطبان بسیاری از مدیران، برنامه سازان، آهنگسازان، ترانه سرایان و پژوهشگران حوزه کودک و نوجوان را گرد هم آورد.
 
تبیین موسیقی و شعر کودک ،آسیب شناسی شعر و موسیقی در برنامه های کودک و شناسایی راهکارهای بهره مندی از موسیقی کودک در برنامه سازی از اهدافی بود که منجر به برگزاری این نشست شد.
 
کارکرد موسیقی، تعریف موسیقی کودک، ویژگی های موسیقی کودک، ابعاد علمی فنی و هنری موسیقی کودک، ویژگی های شعر کودک ، تلفیق شعر و موسیقی، آسیب شناسی موسیقی در برنامه سازی کودک و راهکارهای بهره مندی از موسیقی کودک در برنامه ها محورهای کلیدی مباحث مطرح شده در این نشست بود.
 
توضیح پیرامون مختصات موسیقی و شعر کودک و طرح مباحثی در خصوص آسیب شناسی شعر و موسیقی در برنامه های کودک و خردسال نیز بخشی از مباحث این نشست را به خود اختصاص داد.
 
گیتی کاوه(مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت، مدیر اداره نقد و بررسی موسیقی صدا و سیما، عضو شورای عالی نظارت بر موسیقی مرکز موسیقی صدا و سیما و عضو شورای تخصصی موسیقی رادیو) ،اسداله اعلایی (مشاور رییس بنیادفارابی در حوزه کودک و نوجوان-عضو شورای پروانه ساخت ویدئویی و نمایش خانگی وزارت ارشاد-عضور شوراهای طرح و برنامه معاونت سیما و راهبردی مرکز پویانمایی صبا) و احمد میرمعصومی ( آهنگساز و پژوهشگر موسیقی رسانه، کارشناس موسیقی شورای نظارت و ارزشیابی و کارشناس معین موسیقی شبکه دو) و حسینی(مدیر واحد نظارت و ارزیابی مرکز موسیقی ) از سخنرانان این نشست بودند. 

بنا بر رویکرد و استراتژی های برگزاری نشست، از همان دقایق ابتدایی پرسشها و پاسخهایی میان مخاطبان و کارشناسان برنامه مطرح شد که به تعمیق مباحث کمک شایانی نمود.




انتهای پیام/اق
برچسب ها: تلویزیون ، اموزش ، پژوهش ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار