یوسفیان ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: صدها هکتار زمین دانشگاه آزاد اسلامی در پونک است که گفته می‌شه افراد سودجویی که قبلاً قدرتی در کشور داشتند سند گرفته و با سرعت وبه صورت قطعه قطعه در حال فروش این زمین‌ها هستند حتی گزارش‌هایی در زمینه خارج کردن پول از کشور وجود دارد که هنوز صحت و سقم آن تایید نشده .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خبرنگار 20:30 سوژه اول ذره‌بین خود را تحت عنوان چوب حراج به زمین های غرب تهران انتخاب کرد و آن را سوء استفاده در روز روشن در مقابل چشمان دانشجویان و اساتید خواند.

یوسفیان ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در این خصوص گفت: صدها هکتار زمین دانشگاه آزاد اسلامی در پونک است که گفته می‌شه افراد سودجویی که قبلاً قدرتی در کشور داشتند سند گرفته و با سرعت وبه صورت قطعه قطعه در حال فروش این زمین‌ها هستند حتی گزارش‌هایی در زمینه خارج کردن پول از کشور وجود دارد که هنوز صحت و سقم آن تایید نشده . در این بین جالب توجه این است که اگر این افراد درحال حاضر می‌توانند این زمین‌ها را بفروشند پس همچنان قدرتمند هستند!

خبرنگار 20:30 در سوژه بعدی خود از یک خودرو ساز گفت که از طریق بیمه ماشین‌های صفر مشتریان خود درآمدزایی می‌کنه. در مدارک به دست آمده این خودروساز بابت صدور هر بیمه نامه 17 و 6 درصد از شرکت‌های بیمه پول طلب می‌کند والبته نکته جالب اینه که شرکتی که مطعلق به این خودروساز است همچنین 4 درصد کارمزد دریافت می‌کند که این به معنی 21 و 6 درصد تخفیف برای هر بیمه نامه ماشین محسوب می‌شود اما در این بین سوال این است که اگر این خودرو ساز می‌تواند 21 و 6 تخفیف بگیرد، چرا این تخفیف را به مشتری ارائه نمی ده والبته چرا شرکت‌های بیمه که نسبت به بیمه شخص ثالث شکایت دارند درخصوص دادن تخفیف مشکلی ندارند.

سوژه بعدی ذره بین گشت و گذار به همراه مامورین تعزیرات در بازار برای یافتن جنس تقلبی را نشان می‌داد که در این گشت وگذار لوازم یدکی تقلبی کشف شدند لوازم یدکی که فاقد آرم استاندارد هستند امادر بسته بندی های استاندارد عرضه می شوند .ابتدا این طور به نظر می‌رسد  که این اجناس تقلبی محصول کارگاه‌های زیرپله‌ای است که تولید کنندگان داخلی را تا ورشکستی کشانده است اما با پیگیری بیشتر متوجه فروش لوازم یدکی وارداتی به نام کالای ایرانی شدیم.

گروسی نماینده مجلس در این باره گفت: امروز شاهد  واردات قطعاتی هستیم که از لحاظ مرغوبیت وکیفیت از قطعات داخلی در سطح پایین‌تری هستند اما با بسته‌ها و مارک‌های ایرانی ارائه می‌شوند که این موضوع اصلاً شایسته نیست.چرا ما به جای حمایت از تولید کننده داخلی، باید شاهد واردات قطعات با کیفیت پایین باشیم.

خبرنگار ذره بین در ادامه از اماکنی گفت که به محض ورود تقاضای مدارک وکپی از تمام صفحه‌های شناسنامه را دارند مدارکی که احتمالاً به بایگانی می‌روند واین خود سوژه‌ای برای کلاهبرداران شده است.

محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران از یک کلاهبردی سنگین با افتتاح حساب جعلی خبرداد وگفت: فردی در تهران حسابی را داشته که فرد کلاهبردار با جعل مدارک وی در یک شهر دیگر حسابی افتتاح می‌کند واعلام می‌کند که من در تهران حسابی در بانک شما دارم و قصد انتقال موجودی  آن را به این شعبه دارم که متاسفانه بانک این انتقال را انجام می دهد و مبلغ بسیار سنگینی حدود یک میلیارد تومان در این انتقال حساب منتقل می‌شود.

اما نکته قابل توجه واهمه این مال باخته از چهره شدن از طریق مصاحبه با خبرنگار ما بود.

محمدیان همچنین ادامه داد: متاسفانه ضعف سیستم‌های بانکی است که علی رغم ابلاغ‌های قبلی، شناسایی هویت افراد به درستی رعایت نمی شود واز سازمان ثبت و دیگر مراکز استعلام نمی‌گیرند.

وی یکی از راه‌های جلوگیری از بروز این جرائم را وجود عکس پرسنلی در سیستم‌های بانکی دانست در صورت مراجعه افراد پس از مطابقت عکس اقدام به ارائه خدمات نمایند.

خبرنگار ذره بین در سوژه آخر خود پای خودروهای اسقاطی را به 20:30 کشاند و از ورود واسطه‌ها در چرخه اسقاط گفت. این شرکت‌های واسطه زمانی خودنمایی می‌کنند که برای پلاک کردن یک ماشین خارجی نیاز به اسقاط کردن 4 خودروی فرسوده است که در گذشته مبلغ معادل این 4 خودرو که 10 میلیون تومان می‌شود پرداخت می‌شد اما در حال حاضر باید برای انجام چنین کاری به دنبال 4 خودروی فرسوده در کوچه وخیابان بود دراین بین نکته قابل توجه تفاوت قیمت یک میلیون و 300 هزار تومانی درخرید و فروش خودروهای فرسوده است به نحوی که شرکت‌های واسطه یک خودروی فرسوده را به قیمت 2 میلیون 500 هزار تومان می‌خرند و ظرف مدت سه روز مبلغ را به فروشنده تحویل می‌دهند درحالی که قیمت فروش این شرکت‌های واسطه 3 میلیون و 200 هزار تومان است البته ناگفته نماند قیمت خرید این خودروها از سوی دولت 2 میلیون و 800 هزار تومان است که این مبلغ پس از 45 روز به دست فروشنده می‌رسد.

 در این بین اظهار نظر حسینی عضو کمیسیون صنایع مجلس در این خصوص جالب بود که گفت: درحال حاضر کسی حاضر نیست با مبلغ 2.5 میلیون تومان خودروی خود را اسقاط کند. این موضوع به صرفه نیست وبهتر است همان 10 میلیون تومان را به یک نفر مانند مالک تاکسی که در اولویت است بدهند که حداقل تحویل دادن ماشین برای مالک به صرفه باشد.

و البته نکته جالب این است که سال گذشته شماره گذاری خودروهای وارداتی 58 درصد افزایش یافت اما اسقاط خودروهای فرسوده 48 درصد کاهش یافته است.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار