رئیس دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه انتخاب مدیران دانشگاه‌ها باید خارج از زد و بندهای جناحی باشد، گفت: متاسفانه انتخاب ریاست‌ها در دوره جدید به گرایش‌های سیاسی، جناحی و حزبی متمایل شده و این خلاف شعار "اعتدال" است.

"عبدالحمید نقره کار" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سیاست‌های جدید وزارت علوم دز انتخای روسای دانشگاه‌ها، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب بدترین حالت برای مراکز علمی و تحقیقاتی کشور، سیاست زدگی است که متاسفانه وزارت علوم در این دوره دچار آن شده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز علمی باید با رویکرد شایسته سالاری اداره شود، افزود: انتخاب مدیریت دانشگاه‌ها باید خارج از زد و بندهای جناحی، وابستگی به گروه‌ها باشد و براساس تعهد و تخصص علمی صورت بگیرد و فضای دانشگاه در راستای حل مشکلات موجود در کشور سیاستگذاری شود.

رئیس دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: متاسفانه انتخاب ریاست‌ها در دوره جدید به گرایش‌های سیاسی، جناحی و حزبی متمایل شده و این خلاف تعهداتی است که ریاست جمهوری در زمان انتخابات بیان کرده و هم مخالف شعارهای اعتدال وی است.

وی با بیان اینکه اجرای این رویکرد جدید از سوی وزارت علوم بر خلاف وحدت دانشگاه‌ها و رویکرد اعلام شده از سوی نظام می‌باشد، گفت: وزارت علوم متاسفانه یک نوع لجبازی با شورای عالی فرهنگی، قوه مقننه و مجلس انجام می‌دهد که این می‌تواند بر خلاف مصلحت نظام و مراکز پژوهشی می‌باشد.

نقره کار با بیان اینکه اگر دانشگاه‌ها اصلاح شوند جامعه و گروه‌ها سالم می‌مانند، خاطرنشان کرد: چنین رویکردی از سوی وزارت علوم منجر به آسیب‌های بزرگ برای تمام مملکت خواهد بود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: دانشکاه ، ایران ، وزیر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار