عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر، میان دستگاه‌های اجرایی کشور هماهنگی وجود ندارد، چرا که بعضی از دستگاه‌ها منابع مالی داشته و برخی ندارند، بنابراین این دستگاه‌ها نیازمند همگرایی و همکاری با یکدیگرند.

"حسین طلا" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش مصرف مواد مخدر در کشور، گفت: واقعیت این است که دومین مشکل به وجود آمده در حوزه اجتماعی در حال حاضر اعتیاد است و ریشه آن به حوزه فرهنگی باز می‌گردد.
 
وی به نقش موثر مردم در حل مشکل اعتیاد اشاره کرد و افزود: هر معضلی که در کشور ایجاد شده مردم با ورود به صحنه آن را از میان برداشته‌اند.  
 
طلا، اضافه کرد: 8 سال دفاع مقدس و پیروزی در آن یکی از مسائلی بود که مردم در آن حضور چشمگیر داشتند، بنابراین مسئله اعتیاد بزرگ‌تر از جنگ نیست و حل آن اراده محکم می‌خواهد. 
 
وی تصریح کرد:متاسفانه در حوزه مواد مخدر هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی کشور  وجود ندارد، چرا که بعضی از دستگاه‌ها منابع مالی داشته و برخی ندارند،  بنابراین این دستگاه‌ها نیازمند همگرایی و همکاری با یکدیگرند.
 
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه در مجموعه شهر تهران در حال حاضر دستگاه‌هایی قانونی، معتادان را بازپروری و جمع‌آوری می‌کنند، گفت: شهرداری تهران در این راستا اختیار قانونی‌اش محدود است اما منابع مالی را دارد.  

طلا با اشاره به وجود معتادان در معابر خیابانی، اضافه کرد: متأسفانه این کار منکر را دائما در خیابان‌ها مشاهده می‌کنیم و امیدواریم این افراد جمع‌آوری شده و بازپروری شوند.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مسئله کاهش اعتیاد به سیگار متأسفانه مدت‌هاست از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نمی‌شود، گفت: علی‌رغم آن طبق قانون مبالغی به وزارت بهداشت داده می‌شود، اما متأسفانه فعالیتی در این راستا صورت نمی‌گیرد.  

این نماینده مجلس، خاطر نشان کرد: اگر مردم در موضوعات مربوط به مواد مخدر یاری کرده و رسانه‌ها در تبلیغ آن توجه ویژه‌ای نشان دهند قطعا به نتایج بهتری خواهیم رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار