سلیمی در تشریح جلسه امروز کمیسیون آموزش مطرح کرد

ارائه گزارش رئیس سازمان ثبت اسناد از وضعیت طلاق و اعتیاد در کشور

نماینده محلات و دلیجان در تشریح جلسه امروز کمیسون آموزش گفت:در جلسه امروز گزارشی از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد، در حوزه‌های طلاق، اعتیاد، کودک آزای و همسرآزاری ارائه شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون آموزش  و تحقیقات گفت: در جلسه امروز گزارشی از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد ارائه شد و تحولات بسیار مثبتی درباره طرح کاداستر انجام شده چراکه این طرح یک نظام دقیق، ساده و روان و باسرعت و دقت بالا است و به ساماندهی بانک املاک می‌پردازد.
 
وی تصریح کرد: از ویژگی‌های کاداستر چاپ سند به صورت سیستمی است و اطلاعات را ذخیره می‌کند و هلوگرام امنیتی باعث افزایش عمومی می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: بناست پایگاهی در ایران درباره شناسه ملی تاسیس شود که بر این اساس به کلیه اشخاص کشور شناسه ملی اعطا می‌شود.
 
وی ادامه داد: در کشور بیش از 38 هزار شرکت ثبت شده که روند رو به رشدی داشته است.
 
سلیمی درباره وضعیت آمار طلاق در کشور بیان داشت: در برخی از استان‌ها مثل تهران و البرز که از نظر مالی مردم اوضاع بهتری دارند آمار طلاق بیشتر از استان‌های دیگر کشور است.
 
وی تصریح کرد: رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر آماری درباره مواد مخدر در کشور ارائه کرد که بر این اساس در طی سال‌های 2008 تا 2012، 28هزار تن تریاک در جهان تولید شده که قابلیت تولید 570 تن هروئین را دارد.

وی ادامه داد: سالانه 70درصد خشخاش در افغانستان کشت می‌شود که 81 درصد آن در این کشور مصرف می‌شود البته 19استان در افغانستان خشخاش کشت می‌کنند یعنی در گذشته 55هزار هکتار بوده و هم اکنون به 209 هزار هکتار رسیده است.

سلیمی افزود: در افغانستان تولید تریاک 49 درصد افزایش یافته و عمده مراکز تولید آن غرب این کشور یعنی در نزدیکی با ایران است.

نماینده محلات و دلیجان اظهار داشت: از جمعیت 15 تا 64 سال جهان، 240میلیون نفر از مواد مخدر و روانگردان استفاده کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: تریاک، شیشه و کراک غالب‌ترین موادی است که در کشور استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در ایران 37 درصد از افراد معتاد شغل دولتی دارند و 33درصد در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و بقیه به صورت خویش فرما فعالیت می‌کنند البته 63 درصد از معتادان از افراد متأهل هستند.
 
سلیمی تصریح کرد: 30درصد مصرف کنندگان در کشور بین 15 تا 24 سال سن دارند و 72 درصد کسانیکه تجربه مصرف سیگار دارند به اعتیاد آلوده شده‌اند.
 
نماینده مردم محلات و دلیجان بیان داشت: 55 درصد طلاق،‌ 65 درصد همسرآزاری،‌35 درصد کودک آزاری، 30درصد نزاع و خشونت و 20درصد جرایم مالی مربوط به معتادان است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مواد مخدر نوظهور مثل شیشه رشد مصرف بسیار بالایی داشته و 26درصد معتادان را تشکیل می‌دهد.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار