مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : صنایع دستی استان در حال حاضر غیر اقتصادی است و باید با توجه به ظرفیت های گردشگری استان آن را اقتصادی کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ˈ دلاور بزرگ نیا ˈ در مراسم معارفه سرپرست جدید معاونت صنایع دستی اداره کل افزود : رویکرد گردشگری در ایران فرهنگی است و در چنین فضایی پرداختن به صنایع دستی ، آثار تاریخی و موزه ها اهمیت ویژه ای دارد.

وی گفت : پیوند اقتصاد و هنر چندان پیچیده نیست و صنایع دستی باید به سمتی برود که اقتصادی شود.

بزرگ نیا گفت : بسیاری از محصولات تولیدی صنایع دستی مازندران شاخص است که نمی توان برای آن ارزش ریالی تعیین کرد.

وی با بیان اینکه اقبال سفر خارجی ها به ایران روز به روز در حال افزایش است و مازندران یکی از مقاصد سفر تورهای خارجی محسوب می شود ، افزود : با وضعیت فعلی ،صنایع دستی جوابگوی نیاز گردشگران خارجی نیست.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران گفت : ما هنوز برای صادرات صنایع دستی ،حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی آمادگی چندانی نداریم.

وی بر لزوم پیوند گردشگری با صنایع دستی تاکید کرد و افزود : برپایی نمایشگاه های تخصصی در بازارهای هدف و ارایه بهترین صنایع دستی به کشورهای خلیج فارس و حاشیه دریای خزر مناسبت ترین تبلیغ از فرهنگ و هنر و جاذبه های کشور است که تاثیر بسیار زیادی در جذب گردشگر نیز دارد.

بزرگ نیا توجه به صنایع دستی و گردشگری را از رویکردهای دولت یازدهم برشمرد.

در این جلسه ˈ علی ماهفروزی ˈ به عنوان سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری منصوب شد.

قالی بافی، گلیم بافی ، جاجیمچه بافی ، بافت گلیچه ، چوقا ، شمد ، هنرهای مرتبط با چوب، حصیر بافی، طراحی سنتی و نگارگری از جمله صنایع دستی شناخته شده مازندران است./ش/ن

برچسب ها: صنایع ، مازندران ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.