رییس پلیس راهوراستان اصفهان ازجایگزینی موتورسیکلتهای برقی به جای بنزین سوزهاخبردادوگفت: این طرح به صورت آزمایشی بزودی دراصفهان اجرامی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سرهنگ ˈحسین غلامیˈ در جمع خبرنگاران افزود: برای شروع، طرح به صورت آزمایشی در پلیس راهور انجام شد .

وی کاهش آلودگی هواومحیط زیست،آلودگی صوتی وسرعت کم راازمزایای موتورسیکلتهای برقی برشمرد.

وی همچنین از آغازاجرای طرح تشدیدبرخوردباموتورسیکلت سواران ازاول تیرخبردادوگفت: معضل اصلی استان درمقوله راهنمایی ورانندگی،موتورسیکلت سواران هستند.

سرهنگ غلامی گفت : این طرح با همکاری بخشهای مختلف انتظامی از جمله راهنمایی و رانندگی، کلانتری و پلیس آگاهی اجرا می شود.
وی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح با تخلفات موتورسیکلت سواران شامل ورود به بزرگراهها، عبور از چراغ قرمز، محل های ممنوع، پیاده روها، عبور از مسیرهای خط ویژه اتوبوس و سه ترکه سواری و سایر تخلفات به شدت برخورد می شود.
وی از موتورسیکلت سواران درخواست کرد که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند زیرا علاوه بر جریمه شدن، موتورسیکلت آنها برابر قانون به مدت یک ماه توقیف می شود.
رییس پلیس راهور استان افزود: کسانی که برای آزادی موتورسیکلت های خود اقدام می کنند باید در کلاس های آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی برای راکبان موتورسیکلت شرکت کنند.
وی با اشاره به توقیف بسیاری از موتورسیکلت ها به دلیل بالابودن تخلفات و همچنین نداشتن گواهینامه گفت: در اصفهان پنج آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت و در هر یک از شهرستانها نیز یک آموزشگاه دایر است و افرادی که علاقه به استفاده از موتورسیکلت دارند باید برای دریافت گواهینامه به این آموزشگاهها مراجعه کنند.
سرهنگ غلامی با اشاره به اینکه استان اصفهان آمار بالای کشته های موتورسیکلت سواران را در سطح کشور دارد، افزود: در سال 92 از میزان 420 کشته تصادفات رانندگی، 250 نفر و درمجموع 51 درصد مربوط به موتورسیکلت سواران بود.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.