تفاوت قیمت برخی تجهیزات پزشکی در بیمار‌ستان‌های دولتی و خصوصی این تفکر را که نظارتی بر قیمت‌ها وجود ندارد، ایجاد می‌کند.

صفوی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: فاز اول اقدامات زمینه تثبیت قیمت‌ها صورت گرفته است، ضمن اینکه پیگیری از هیئت دولت برای تعویض قیمت‌گذاری به وزارت بهداشت، اتفاق افتاده و در حال حاضر اختیارات قانونی در خصوص اعلام قیمت مصوب برای بخش خصوصی و دولتی داریم.

 صفوی ادامه داد: در 2-1 هفته آینده، کمیسیون قیمت‌گذاری تشکیل می‌شود و قیمت مصوب کشوری اعلام می‌شود. در حال حاضر سقف قیمت برای بخش دولتی، انجام گرفته است.

مدیر کل تجهیزات پزشکی با بیان اینکه در گذشته شرکت‌های واردکننده دارو مجوز ثبت در وزارت بهداشت نداشتند، گفت: از دیگر اقدامات در دست اجرا، بررسی سطح دانش فنی مسئول فنی و داشتن توانایی‌هایی در زمینه ارائه ملزومات حساس پزشکی است که در این صورت مجوز کار برای آن شرکت خاص صادر می‌گردد.

 صفوی ورود کالای قاچاق در تجهیزات پزشکی را دلیل عمده، کیفیت پایین برخی از این تجهیزات دانست و گفت: منسجم نبودن سیستم توزیع در کشور در این حوزه، چنین مشکلاتی را به وجود آورده و راهکار مبارزه با این کالاهای قاچاق، با توجه به قانون مبارزه با قاچاق که مصوبه سال گذشته است، کنترل توسط مسئولین فنی در مبادی توزیع می‌باشد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار