نظارت بر کیفیت تجهیزات پزشکی و دارو یکی از وظایف سازمان غذا و دارو است و ورود برخی از داروها و تجهیزات کم کیفیت، عملکرد درست این سازمان را زیر سوال می برد.

رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: معمولا اعتراض به وسائل و تجهیزات پزشکی، بخصوص تولیدات داخلی، هست و شکایاتی هم مطرح شده ولی با بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده در قضاوت  عجله شده و مشکل از تجهیزات پزشکی نبوده ضمن اینکه کیفیت پایین برخی از کالاها را کتمان نمی‌کنیم.

دیناروند در خصوص قیمت بسیار بالای برخی کالاهای وارداتی گفت:قیمت بسیار بالا برای ارتقاء یک درجه کیفیت، اصلا توجیح ندارد و در مورد تولیدات داخلی و وارداتی اعم از دارو و تجهیزات پزشکی، استانداردها رعایت می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بیمارستانها، کمیته دارو و تجهیزات پزشکی دارند و طبق مصوبات اگر دارویی در فهرست خرید داروها باشد و گرانتر باشد، مابه التفاوت قیمت را بیمار پرداخت نمی‌کند و اگر پزشکی کالای گرانتر برای بیمار استفاده کنند، هزینه را بیمارستان پرداخت می کند و بیمار اضافه هزینه را پرداخت نمی‌کند.

دیناروند اعتبار اختصاصی به بیمارستانها برای تامین دارو و تجهیزات را محدود دانست و گفت: اگر بیمارستانی از تولیدات داخلی استفاده کند، باقی مانده اعتبار بیمارستان، صرف توسعه بیمارستان می شود به هر صورت بیمارستانها به شرط اینکه بدهی نیاورند، اشکالی در استفاده از داروها و تجهیزات وارداتی وجود ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار