بسته‌های خدمتی حوزه بهداشت تاکید بر بهداشت و پیشگیری از بیماری های واگیردار داشت ولی هم اکنون وزارت بهداشت در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت ، علاوه بر پیشگیری از بیماریهای واگیردار ، بر پیشگیری از بیماریهای غیرواگیردار نیز تاکید دارد.

محمدتقی جغتایی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: راستای اهداف وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت ، پیشنهاد شد تا این دانشگاه در طراحی بسته‌های خدمتی برای پیشگیری از بیماریهای غیرواگیردار و  آسیب های اجتماعی همکاری کند.

وی گفت : تاکنون بسته‌های خدمتی حوزه بهداشت تاکید بر بهداشت و پیشگیری از بیماری های واگیردار داشت ولی هم اکنون وزارت بهداشت در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت ، علاوه بر پیشگیری از بیماریهای واگیردار ، بر پیشگیری از بیماریهای غیرواگیردار  نیز تاکید دارد.

 گفتنی است وزارت بهداشت روز پنجشنبه و جمعه گذشته با برگزاری اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که با حضور معاونان بهداشتی و توسعه دانشگاهها برگزار شد ، در خصوص برنامه‌های تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و بسته های خدمتی مربوطه با تاکید بر پیشگیری از بیماریهای غیرواگیردار ، تبادل نظر کرد.

 محمدتقی جغتایی در ادامه  افزود : سبک زندگی ، چاقی ، رژیم غذایی نامناسب ، عدم تحرک  از جمله عواملی هستند که انسان را مبتلا به انواع بیماریهای غیرواگیر همچون قلبی ، عروقی ، دیابت ، فشارخون و ... می کنند .

 به گفته وی، بسته های خدمتی که پیشنهاد طراحی آن ، از سوی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی داده شده است ، پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار همچون " رشد و تکامل کودکان " را شامل می شود.

 وی همچنین با اشاره به یکی از حوزه های فعالیت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در زمینه سلامت اجتماعی و رفاه اجتماعی، افزود: آسیب های اجتماعی همچون " طلاق ، اعتیاد ، بزهکاری ، خشونت جوانان ، خشونت خانگی "  از دیگر معضلاتی هستند که این دانشگاه می تواند برای پیشگیری از آنها ، بسته های خدمتی طراحی کند .

 طرح تحول نظام سلامت، از 15 اردیبهشت امسال در بیمارستان های دانشگاهی ، دولتی در حال اجراست و به تدریج بسته های خدماتی آن به مردم نیز اجرا می شود.
 
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، با 21 گروه آموزشی ، هشت مرکز تحقیقاتی و پژوهشی و پنج مرکز آموزشی و درمانی و بهره گیری از توانایی علمی بیش از 140 عضو هیات علمی (آموزشی و پژوهشی ) که بسیاری از آنان دارای رتبه های علمی کشوری و بین المللی هستند ، هم اکنون برای تربیت بیش از یک هزار و 600 دانشجو در مقاطع مختلف  حوزه های توانبخشی ، سلامت روان ، سلامت اجتماعی و رفاه اجتماعی ، فعالیت می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۲ تير ۱۳۹۳
آیا میتوان سبک زندگی ، چاقی ، رژیم غذایی نامناسب ، عدم تحرک را در ایران تغییر داد؟
سبک زندگی با اقتصاد گره خورده!چاقی وبیماریها با فقر بله با فقر و وزن تولد پائیین ارتباط دارد!
عدم تحرک با کار چند شیفته و باز اقتصاد مردم گره خورده پس مسئله سلامت بیشتر از وزارت بهداشت با کل دولت وسیاست اقتصادی وفقرزدایی ارتباط دارد.دادن بودجه به وزارت بهداشت نه تنها مشکل را حل نمیکند بلکه باعث تشدید آن میشود چون فقر را کاهش نمیدهد!
آخرین اخبار