مجمع جهانی بهداشت در روز جمعه، طرح‌هایی در خصوص یکپارچگی در استفاده از طب سنتی و مراقبت‌های تسکینی بهتر را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ به نقل از سایت رسمی سازمان جهانی بهداشت، مجمع جهانی بهداشت استراتژی نه ساله طب سنتی سازمان برای سالهای (2023 – 2014) را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، طب سنتی گستره وسیعی از درمان‌ها را پوشش می‌دهد که از کشوری به کشور دیگر و از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. این راهبرد با هدف ساخت پایگاه اطلاعات برای سیاست‌های ملی و تقویت اطمینان، ایمنی و همچنین استفاده مناسب و موثر طب سنتی و درمان مکمل برنامه‌ریزی شده است.

این گزارش می‌افزاید: ارتقای سرانه بهداشت جهانی به وسیله یکپارچه کردن خدمات طب سنتی با سرویس تحویل خدمات بهداشتی و درمان خانگی از دیگر اهداف این استراتژی است.

تقویت مراقبت‌ تسکینی به عنوان جزئی از مراقبت جامع

در ادامه این گزارش، یکی دیگر از مصوبات مجمع، افزایش نیاز به خدمات مراقبتی تسکینی به عنوان جزئی از مراقبت جامع است که دلیل این امر افزایش شیوع بیماری‌های غیرواگیردار و پیر شدن جمعیت کشورهاست.

گفتنی است، طرح جهانی سازمان جهانی بهداشت برای جلوگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیردار (2020 – 2013)، که توسط مجمع بهداشت در ماه مه سال 2013 به تصویب رسید، مراقبت تسکینی را در میان سیاست‌های پیشنهادی به اعضا و در چهارچوب پایش جهانی‌اش قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار