سردار دهقان در مراسم بزرگداشت شهید چمران و شهدای جنگ های نامنظم:

"شهید چمران"روحیه تقوا و خودسازی را به همراه تبعیت محض از ولی امر می دانست

وزیر دفاع با اشاره به این که شهید چمران روحیه تقوا و خودسازی را به همراه تبعیت محض از ولی امر می دانست گفت: شهید چمران به امام موسی صدر می گفت من عاشق شما هستم چون شما را خلیفه خدا در زمین می دانم به همین خاطر اطاعت از شما را واجب می دانم و همین ارادت را نیز نسبت به امام خمینی(ره) از 15 خرداد 1342 داشت.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛"سردار حسین دهقان" وزیر دفاع در مراسم بزرگداشت شهادت عارف مجاهد "شهید مصطفی چمران" و شهدای جنگ های نامنظم که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد؛ در نشستی همراه با مهدی چمران درباره عرفان و روحیه جهادی شهید "چمران" اظهار داشت: در این جا برای پاسداشت سرداری بزرگ از سرداران اسلام، سربازی جانثار و فداکار برای اسلام گرد هم آمده ایم.
 
وی افزود: امروز در مسندی توفیق خدمتگذاری دارم که روزی شهید بزرگوار "چمران" در آن حضور داشت.
 
سردار دهقان تصریح کرد:"شهید چمران "در هیچ بعدی از ابعاد چه پست، و نان و دانش فریب دنیا را نخورد و از هر آن چه دنیایی بود فاصله گرفت و این همان است که چمران را چمران کرده است.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: ما به جز کلام قرآن نمی توانیم شهدای خود را وصف کنیم و در تعریف شهدا همان نوحه و سروده ای که حضرت امام فرمودند که شهیدان را شهیدان می شناسند وجود دارد و کسی نمی تواند در مقام شهید بیانی داشته باشد.  
 
سردار دهقان گفت: "شهید چمران"در مکتب اسلام و اهل بیت تربیت یافت و از عنفوان جوانی همه تلاش خود را به کار گرفت که به عنوان یک فرد مذهبی،شخصی شایسته و فردی مسلمان مومن شیعی تربیت کند و بسازد و زندگی او دائما در حال تعالی و تکامل است که در دست نوشته های ایشان هم در تعجب هستم که این لطافت و صلابت با همدیگر همراه می شود.  
 
وزیر دفاع تصریح کرد: "شهید چمران" با بسط روحی و قوت ایمانی و قلب فراخ ؛آماده تجلی صفات کمال و جلال الهی بود و قدرت الهی داشت و از قوت الهی فوق العاده برخوردار بود که در هر عرصه ای سرآمد بود.
 
وی افزود: "شهید چمران" همواره ابتکار،خلاقیت و در اوج بودن روش بینی فهم درست و درک عمیق از شرایط و انتخاب درس در مسیر انجام تکلیف داشت.
 
سردار دهقان اظهار داشت: زندگی "شهید چمران" سراسر عشق و عرفان و مبارزه و کوشش پیگیر برای به خدا پیوستن بود. ، اما به لبنان آمد و برای خدمت به محروم ترین مردم در آن شرایط خاص و تلخ و پیچیده مبارزه و خدمت به مردم را تلفیق کند.
 
سردار دهقان تصریح کرد:" شهید چمران" در حرکت محرومین که" امام موسی صدر "تشکیل داده بود حضور یافت و روحیه تقوا و خودسازی را همراه با تبعیت محض از ولی امر می دانست در حالی که روشنفکرانی وجود داشتند که می گفتند فقط با فهم خودمان می توانیم به جلو برویم.  
 
وزیر دفاع خاطر نشان کرد: "شهید چمران" با علم، وجود خود را در مقام تسلیم نسبت به ولی امر می داند و حتی نسبت به امام موسی صدر می گفت من عاشق شما هستم چون شما را خلیفه خدا در زمین می دانم به همین خاطر اطاعت از شما را واجب می دانم و همین ارادت را نسبت به امام خمینی(ره) از زمان 15 خرداد 1342 داشت.
 
در پایان سردار دهقان به نکاتی از سوره کهف در قرآن کریم درباره شهیدان و اشاراتی در وصیت نامه امام خمینی(ره) نسبت به شهید چمران تاکید کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، دفاع ، چمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار