نشست "ساختار موسیقایی گفتار و سینما با نظر به آثار استاد منوچهر انور" سه شنبه 3 تیر در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش  حوزه سینما  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، شانزدهمین نشست از سلسله جلسه های پلک تهران با عنوان «ساختار موسیقایی گفتار و سینما با نظر به آثار استاد منوچهر انور» با حضور «هوشنگ آزادی ور»، «محمدرضا اصلانی»، «محمدرضا فرهمند» و استاد «منوچهر انور» سه شنبه 3 تیر در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

منوچهر انور (متولد ۱۳۰۷ در تهران) کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده، گوینده و مترجم و فارغ‌التحصیل رویال آکادمی لندن است. وی فعالیت هنری خود را در لندن در سال ۱۳۳۲ به عنوان نویسنده، بازیگر و گوینده در رادیو و تلویزیون آغاز کرد.

انور پس از پیوستن به گروه ملی و تدریس در دانشگاه به طور عمده فعالیت گویندگی و نویسندگی متن آنونس فیلم‌ها را شروع کرد. مهم‌ترین اثر هنری او نسخه تلویزیونی نمایش نامه مشهور بیژن مفید یعنی «شهر قصه» است که در سال ۱۳۵۲ توسط وی و بیژن مفید نوشته و توسط خودش کارگردانی شد. این نمایش یکی از محبوب ترین آثار هنری در تاریخ معاصر ایران محسوب می‌گردد.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند سه شنبه 3 تیر از ساعت 17 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار