نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: 20درصد سیب زمینی کشور در این استان تولید می شود که با توجه به اهمیت این تولیدات باید در توسعه واحدهای فراوری محصولات مربوط به تولید سیب زمینی اقدامی فوری انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مصطفی افضلی فرد افزود: ما با پدیده مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها رو به رو هستیم به طوری که اردبیل جزو مناطق مهاجرفرست است و رشد جمعیت در آن حتی از میانگین 1.8 درصد کشور پایین تر بوده و میزان آن حدود 33 صدم درصد است.

وی با بیان اینکه علت اصلی مهاجرت ها نبود امکانات زیرساختی و ایجاد فرصت های اشتغال برای جوانان از طریق فعال کردن بنگاه های تولیدی و اقتصادی است، گفت: تا زمانی که جوان روستایی در این زمینه احساس خلاء بکند و نتواند معاش و درآمد مکفی به دست آورد راه شهرهای بزرگ را در پیش گرفته و حتی به مشاغل کاذب روی می آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: ما امروز به یک تجدید ساختار در مناطق روستایی نیازمندیم چرا که هر چقدر ساختار اقتصادی و تولیدی روستاها تقویت شود به همان نسبت توان و قابلیت توسعه زیربنایی در این مناطق افزایش می یابد.

افضلی فرد از جهاد کشاورزی خواست تا در توسعه کارگاه ها و مراکز تولید صنایع وابسته کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، محصولات باغی، فرآورده های دامی، محصولات گلخانه ای، پرورش ماکیان و تولید قارچ همت بیشتری کنند.

وی بیان کرد: اگر مراکز روستایی ما به یک بنگاه اقتصادی مولد تبدیل شود ما کمتر شاهد مهاجرت جوانان به دلیل عدم اشتغال از مناطق روستایی می شویم و در این زمینه راهکارهای اساسی مورد توجه و دقت نظر قرار می گیرد.

انتهای پیام/ س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.