پیروزبخت در خصوص کیفیت بنزین کشور تصریح کرد: در سال 91 بر اساس قانون نظارت بر کیفیت فرآورده‌های نفتی تولید داخل و وارداتی به وزارت نفت محول شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران امروز در نشست خبری با بیان اینکه ما باید به جایی برسیم که برای افزایش کیفیت خودرو، نیاز به حکم حکومتی نداشته باشیم، اظهار داشت: واحد تولیدی باید مسئولیتی بر اساس مقررات داشته باشد که از برخورد انفعالی خارج شود.
 
وی افزود: متأسفانه هم اکنون در ایران هم تولید کننده و هم مصرف کننده وضعیت انفعالی دارد.
 
پیروزبخت با تأکید بر این که با وزارت صنعت تعامل خوبی داریم گفت: در ستاد سیاست گذاری خودرو مشکلات مربوط به این حوزه ماهی دو بار بررسی می‌شود چرا که رویکرد وزارت صنعت افزایش کیفیت است.
 
رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در مجموع در بررسی‌های اولیه برای مشخص شدن نقاط ضعف و قوت صنعت در رابطه با خودرو دو اقدام انجام دادیم، تصریح کرد: اقدام اول اصلاح و بازنگری استانداردهای خودرو و اقدام دوم اصلاح و بازنگری فرآیندهای نوع خودرو است.
 
به گفته وی آزمایشگاه‌‌های مرتبط با خودرو تا پایان سال ملزم به رفع نواقص و به روز شدن هستند.
 
وی با بیان اینکه استانداردهای مرتبط با خودرو را در 4 حوزه تجدید نظر کردیم گفت: اقدام اول اینکه استاندارد مرتبط با اتوبوس را از منظر استحکام سقف و ستون، اقدام دوم تعداد محل چکش، اقدام سوم محل استقرار باتری، اقدام چهارم باک سوخت، تجدیدنظر کردیم.
 
وی همچنین به پارامتر کیفیت در فرمول شورای رقابت اشاره کرد  و افزود: تصمیم گیری اخیر این شورا بر اساس استعلام از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد بود.
 
وی ادامه داد: از این رو امروز نامه‌ای تنظیم کردیم تا این استعلام از سازمان ملی استاندارد ایران صورت پذیرد.
 
*سازمان استاندارد خواستار نظارت بر بنزین شد

پیروزبخت در خصوص کیفیت بنزین کشور تصریح کرد: در سال 91 بر اساس قانون نظارت بر کیفیت فرآورده‌های نفتی تولید داخل و وارداتی به وزارت نفت محول شد.
 
وی افزود: اما در صورت تشکیل شورای عالی استاندارد تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت نفت جهت واگذاری کنترل و نظارت بر بنزین به سازمان استاندارد تنظیم خواهیم کرد.

پیروزبخت افزود: براساس مذاکراتی که با وزارت نفت صورت گرفته مبنی بر راه اندازی آزمایشگاه تست بنزین در استان هرمزگان قرار شده که این وزارتخانه با تجهیز کامل این آزمایشگاه امکان تست بنزین را برای سازمان ملی استاندارد فراهم کند.

به گفته وی سازمان ملی استاندارد آمادگی تست بنزین وارداتی را تا پایان تیرماه سال جاری دارد.

*همکاری ترکیه با ایران در زمینه استاندارد

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان استاندارد در شش ماه اخیر دو سیاست مهم و کلیدی را اتخاذ نموده است افزود: بحث رویکرد نوین استانداردسازی یکی از این سیاست‌ها به شمار می‌آید که این موضوع هم در مجلس شورای اسلامی و سازمان استاندارد در دست بررسی است.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: از آغاز هزاره سوم در کشورهای پیشرفته بحث رویکرد نوین استاندارد سازی مورد توجه قرار گرفته است که ایران نیز در همین راستا در صدد ارائه استانداردهای نوین به مردم جامعه است.
 
پیروزبخت با بیان این که در طرح استاندرادسازی از جمله اندازه شناسی و تأیید صلاحیت سازمان منظور شده است گفت: تغییر همراه با تحول در سازمان استاندارد به عنوان یکی از طرح‌های این سازمان در دست بررسی است. حتی به دنبال این هستیم که اختلاف بین استاندارد و کیفیت را برطرف کنیم.
 
وی ضمن بیان این مطلب که توسعه پوشش استاندارد و ترویج آن از جمله از موارد مطروحه بند 24 سایست های مقاومتی بوده است اظهار داشت: تأمین نیازها و اولویت‌های جامعه در بحث استاندارد و تدوین این استانداردها بر مبنای استاندارهای روز دنیا و ملاحضات بومی کشور از جمله دو سیاست مهم جهت پوشش استاندارد و ترویج آن در جامعه است.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص اقدامات موثر این سازمان با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان نیز گفت: در این ماه کلاهای اساسی مانند پنیر، شیر شکر جعبه های مقوایی خرما زولبیا و بامیه مورد کنترل و بازرسی سازمان استاندارد قرار می گیرد.
 
پیروزبخت گفت: در این ماه میزان روغن به کار برده شده در زولبیا و بامیه نیز مورد کنترل قرار می‌گیرد تا میزان استفاده از روغن بیشتر از حد مجاز نباشد.
 
وی به مشکلات تحریم در به تعلیق درآوردن عضویت ایران در سازمان‌های بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: علی رغم مشکلات بانکی و ارزی به خاطر وجود تحریم‌ها سازمان ملی استاندارد همچنان از جمله سازمان‌های بسیار فعال در مجامع بین المللی می‌باشد.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: پیرو تلاش ها و فعالیت های سازمان ملی استاندارد هم اکنون رتبه این سازمان از 32 به 29 در رنکینگ جهانی ایزو رسیده است.
 
پیروزبخت همچنین به امضای تفاهم نامه میان سازمان ملی استاندارد ایران با سازمان های ملی استاندارد ترکیه و پاکستان اشاره کرد و گفت: سندتفاهم نامه ای در سفر اخیر رئیس جمهور به ترکیه امضا شد که براساس این سند سازمان ملی استاندارد ترکیه اعلام آمادگی کرده است که به عنوان بازرس با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری کند.
 
وی همچنین به برگزاری اجلاس آینده نانو در سال 2015 ایران اشاره کرد و افزود: به دلیل تلاش‌های گسترده سازمان ملی استاندارد اجلاس نانو در سال 2015 در ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نظارت ، بنزین ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار