مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش از آغاز کار برداشت انار شیرین، بدون هسته و منحصر بفرد سنگان که هر یک از آنها به حدود یک کیلوگرم می رسد، در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،امان الله طوقی گفت: برداشت سایر ارقام انار از باغ های بارور این شهرستان از اوایل مهرماه آغاز می شود و تا آذر ادامه دارد.

وی سطح زیر کشت باغ های انار در شهرستان خاش را 560 هکتار ذکر کرد و ادامه داد: 400 هکتار از این سطح را باغ های بارور تشکیل می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی خاش پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت افزون بر پنج هزار و 600 تن انار از انواع ˈشیرین بی هسته، می خوش، ساوه ای، کیانی و میریحییˈ برداشت و به بازار مصرف خاش و دیگر شهرهای استان عرضه شود.

وی مرغوب ترین انار استان سیستان و بلوچستان را به واسطه ی آب و هوای مناسب محدوده کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان، ˈانار سنگانˈ معرفی و خاطر نشان کرد: گونه انار ˈسنگانˈ که از بهترین و با کیفیت ترین انارهای تولیدی سیستان و بلوچستان است تا حدود یک کیلوگرم وزن دارد.

وی تصریح کرد: 450 هکتار از مجموع 560 هکتار باغ های انار خاش در روستاهای حاشیه تفتان بویژه سنگان وجود دارد.

طوقی گفت: تولید محصول انار در این منطقه زمینه را برای ایجاد کارگاه رب انار فراهم کرد که به منظور اشتغال دختران روستایی در سنگان راه اندازی شده است.

  انتهای پیام /ش/ن


برچسب ها: برداشت ، انار ، سنگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.