رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش شتر مرغ یکی از سود آورترین صنایع وابسته به بخش کشاورزی است، گفت: خراسان جنوبی در سطح کشور و در سطح منطقه یکی از نقاط کلیدی برای پرورش شتر مرغ محسوب می شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ،

ولی پور مطلق با بیان این که در حال حاضر در استان شش واحد فعال برای پرورش شتر مرغ وجود دارد، افزود: سه درصد از گوشت تولید شده شتر مرغ در استان به مصرف رسیده و 30 درصد از گوشت تولید شده این حیوان به استان های همجوار از جمله خراسان رضوی،فارس و تهران صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های قاین و سرایان مهم ترین مراکز پرورش شتر مرغ در استان هستند، تصریح کرد: نبود آگاهی در خصوص شتر مرغ و خواص آن موجب شده در استان کشاورزان اقبال کمی برای پرورش این حیوان سود آور داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 30 تا 90 عدد تخم مرغ شتر مرغ سالانه در استان تولید می شود که در اختیار پرورش دهندگان شتر مرغ قرار می گیرد.

ولی پور مطلق با بیان این که شترمرغ تنها حیوانی است که غذای مصرفی خود را به انرژی تبدیل کرده و در مدت 11 تا 12 ماه به سن بلوغ رسیده و به وزن 110 کیلو گرم می رسد و آماده عرضه به بازار است، گفت: متاسفانه نبود آگاهی عمومی و نبود مراکز فرآوری برای کشتار و استفاده فرعی از فرآورده های تولیدی شتر مرغ مانند چرم از مهم ترین مشکلات پرورش دهندگان شتر مرغ در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین گفت: سازمان جهاد کشاورزی از کسانی که دارای زمین برای پرورش شتر مرغ هستند حمایت کرده و تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار می دهد.

شتر مرغ یکی از بزرگترین و سودآورترین پرندگان جهان است که خداوند این پرنده را به گونه ای آفریده که تمامی اعضای بدنش برای انسان مفید فایده بوده و در بدن این حیوان چیزی برای دور ریختن وجود ندارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.