شعله های آتش در 200 هکتار از جنگلهای آباده طشک نی ریز در فارس مهار شد .



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دومین آتش سوزی در جنگل های آباده طشک در امسال 200هکتار جنگل و 180هکتار باغات دیم این بخش را سوزاند.

این آتش سوزی در روزهای پنج شنبه و جمعه در ارتفاعات و جنگل های شمالی روشن کوه در منطقه حشنه(hashaneh)در شمال روستای دهمورد به وقوع پیوست که بر اثر ان200هکتار از پوشش گیاهی ودرختان این منطقه شامل بنه،کیکم،بادام کوهی و ارژن را سوزاند.

صنعتی بخشدار آباده طشک گفت:علت حادثه معلوم نیست و در دست بررسی قرار دارد و احتمالا براثر بی احتیاطی روی داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر سوختن 200 هکتار جنگل، 180هکتار ازباغات دیم روستائیان این منطقه شامل درختان30تا40ساله آلو،گردووبعضا پسته دچار اتش سوزی شدکه خسارات فراوانی به باغداران وارد شدوبرخی منازل باغداران نیز که درکنار باغ ها قرار داشتند همراه با وسایل زندگی وپوشاک انان طعمه حریق شد.

رنجبر رئیس شورای اسلامی روستای دهمورد نیز درباره زمان مهار این آتش سوزی گفت: این آتش سوزی در روز اول پس از14ساعت مهار شد ودر روز گذشته(جمعه) مجددا از ساعت5بامدادادامه یافت که با تلاش نیروهای بسیج ،محیط زیست آباده طشک و سرچهان، منابع طبیعی نیریزواباده طشک وآتش نشانی شهرداری اباده طشک وکوشکک مهارشد.

رئیس شورای اسلامی روستای دهمورد نبود امکانات لازم وکافی به ویژه بالگرد را از عوامل گسترش اتش سوزی ودیر خاموش شدن آن ذکر کرد.

معصومی دهیار این روستا نیز گفت: به علت دیم بودن وبیمه نبودن باغات دیم روستائیان که تنها راه امرار معاش انان این باغ ها بوده مشکلات زیادی برای باغداران به وجود امده است.

روستای دهمورد در34کیلومتری شمال شرقی آباده طشک واقع شده است.

در 25اردیبهشت ماه امسال نیز5/2هکتار از جنگل های منطقه چشمه ماری آباده طشک طعمه حریق شده بود.

انتهای پیام/س


برچسب ها: مهار ، آتش سوزی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.