سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که ایران به عراق نیرو فرستاده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به  نقل از روسیا الیوم، "جان کربی"، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته ایران را متهم کرد که ایران تعداد محدودی نیرو برای مقابله با نیروهای تکفیری بعثی به عراق ارسال کرده است.

جان کربی در سخنانی اش مدعی شد: نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد حداقل برخی از این نیروها در عراق وجود دارند.

گفتنی است که پیشتر واشنگتن اعلام کرده بود که بزودی 300مشاور نظامی به عراق برای حمایت از منافع و مؤسساتش خواهد فرستاد و از انجام گفتگوهای مستقیم با ایران پیرامون اوضاع عراق خبر داده بود.

همچنین شبکه سی بی اس گزارش داد، سخنگوی پنتاگون امروز در سخنانی گفت:  تحولات اخیر عراق و اقدامات تروریستهای تکفیری-بعثی در این کشور به دقت از سوی وزارت دفاع آمریکا پیگیری می‌شود.

جان کربی در سخنان خود در این‌باره افزود: نیروهای نظامی آمریکا در حال آماده‌باش به سر می‌برند و با تجهیزات کامل برای انجام ماموریت از جمله تجهیزات مربوط به عملیات هوایی و پشتیبانی در آماده‌باش هستند.

کربی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: نیروهای دفاعی عراق در حال محکم کردن کمربند دفاعی خود در اطراف بغداد برای مقابله با عناصر تکفیری-بعثی هستند. البته وزارت دفاع فهرست کاملی از مناطق و تجهیزاتی که تروریستها به دست آورده است،‌ در اختیار ندارد و من گزارشات مربوط به این مسئله که تروریستهای تکفیری-بعثی چندین موشک ضد کشتی آمریکایی را به دست آورده است، تایید نمی‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار